ایرج رحمانی روز دوشنبه در گردهمایی مدیران کل و مسئولان ورزش ادارات کل ورزش و جوانان استان های شمال غرب کشور در ارومیه افزود: این میزان افزایش بودجه نشان از توجه ویژه دولت به جوانان و حمایت از این قشر در عرصه های مختلف است.
وی اضافه کرد: توسعه و ارتقای ورزش و ایجاد شور و نشاط در بین جوانان و ورزشکاران از اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان است که این امر با همدلی و اتحاد میسر می شود.
وی اظهار کرد: مدیران ورزش دوست و کارشناسان ورزشی ما باید از ظرفیت‌های موجود برای توسعه ورزش کشور بیشترین استفاده را داشته باشند تا فضای همکاری و همدلی در بین ورزشکاران بیش از پیش ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه دانش فنی و نرم افزاری در ورزش بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمامی استان ها اماکن ورزشی مجهز ایجاد شده است ولی از نظر ظرفیت نرم افزاری ضعف داریم و باید تلاش ها برای پیشرفت در این زمینه صورت گیرد تا نتایج خوبی را در عرصه های ملی و بین المللی به دست آوریم.
پروین کرملو مدیرکل دفتر هماهنگی امور بانوان وزارت ورزش و جوانان نیز در این گردهمایی گفت: باید سرانه ورزش فردی و ملی را مورد توجه قرار دهیم و نگاه جنسیتی را حذف کنیم تا در بخش ورزش بانوان نیز پیشرفت کنیم.
وی با اشاره به اینکه 15 درصد شاخص های ارزیابی مراکز و ادارات کل ورزش استان ها به بخش بانوان اختصاص یافته است، ادامه داد: بانوان تنها یک پنجم ورزشکاران سازمان یافته کشور را تشکیل می‌دهند ولی باید عرصه را برای حضور بانوان در رشته های مختلف ورزشی فراهم کنیم.
عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مدیران نقش مهمی را در تربیت جوانان ورزشکار دارند، افزود: مدیران فعال در پشت صحنه همان سربازان گمنامی هستند که در راه اعتلای ورزش کشور تلاش می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه بحث آموزش از مشکلات ورزش کشور است، افزود: مربیان ما با دانش و علم روز آشنایی کافی ندارند و باید در این زمینه فعال باشند تا در راستای تقویت نقاط ضعف ورزش استان و کشور گام موثری را برداشته باشیم.
به گزارش ایرنا، این گردهمایی با حضور مدیران کل و مسئولان ورزش ادارات کل استان های آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، کردستان و آذربایجان شرقی برگزار شد و در پایان گردهمایی نیز تفاهم نامه همکاری در راستای توسعه و ارتقای ورزش استان های شمال غرب کشور به امضای اعضای حاضر رسید.
8135/2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.