حمید چیت چیان شامگاه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی افزود: این امر مستلزم آن است که برآورد خسارت ها با سرعت بیشتری در استان انجام و گزارش خسارت های برآوردی ارائه شود.
وی با اشاره به ارائه گزارش مربوط به اقدامات انجام شده در خصوص سیل آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در جلسه روز یکشنبه هیات دولت اضافه کرد: اقدامات پیشگیرانه و مدیریتی خوبی در خصوص سیل اخیر در آذربایجان غربی انجام شد که ساخت سازه ها و سدها از جمله این اقدامات پیشگیرانه بوده است.
وی اظهار کرد: در برخی از نقاط که این سازه ها و سدها به خوبی ایجاد نشده بود، شاهد خسارت های قابل توجهی بودیم که این امر باید مورد مداقه قرار گیرد.
وی بیان کرد: مایحتاج هموطنان آسیب دیده در اثر سیل در استان آذربایجان غربی به میزان بیش از 50 تن توسط جمعیت هلال احمر تهیه شده و آماده حمل به استان است که به زودی و در کمترین مدت زمانی در اختیار مردم قرار می گیرد.
وزیر نیرو با قدردانی از سعه صدر شهروندان آذربایجان غربی و احساس مسئولیت آنان در همکاری با دستگاه های خدمات رسان در راستای رفع مشکلات ناشی از سیل در 2 روز گذشته گفت: خسارت جانی در این استان در حداقل میزان بوده و این بیانگر توجه مردم به هشدارهای اعلام شده است.
چیت چیان ادامه داد: آمادگی دستگاه های اجرایی، امداد رسان و خدمات رسان و هشدارهای قبل از سیلاب در 48 ساعت گذشته در آذربایجان غربی موجب کاهش خسارت های ناشی از سیل و طغیان رودخانه ها و تسریع در امداد رسانی شد که این امر می تواند یک الگو باشد.
به گزارش ایرنا از روز پنجشنبه بارش باران های فصلی با شدت زیاد در جنوب و مرکز استان آذربایجان غربی آغاز شد، تداوم این بارشها و گرمی هوا موجب ذوب برفها در ارتفاعات استان شد که جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها را در پی داشت.
بر اساس اعلام مسئولان استان جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها در آذربایجان غربی یک فوتی و یک نفر مصدوم برجای گذاشت، همچنین راه مواصلاتی افزون بر 50 روستای بخش سیلوانای ارومیه به علت تخریب پل در این منطقه مسدود شده است.
تا کنون علاوه برتخریب سه پل در استان، تعدادی از روستاهای شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه در محاصره آب هستند و ارسال اقلام غذایی و مایحتاج مردم از طریق هلی کوپتر و از مسیرهای دیگر انجام می شود.
جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی نیز با راه اندازی قایق ها در روستاهای تحت سیلاب و آبگرفتگی و مکانهای اسکان اضطراری و موقت اقدام به امداد رسانی به مردم سه شهر استان کرده است.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.