امام جمعه ارومیه اعلام کرد: باید با رای ندادن به نامزد هایی که برای تبلیغ خود از بیت المال استفاده می کنند مانع ورود آنها به منصب قدرت شویم.   به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی ارومیه برگزار شد با اشاره به اینکه باید نامزد های انتخاباتی با معیار های دینی و شرعی انتخاب شوند اظهار کرد: متاسفانه شاهد مصرف از بیت المال برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی هستیم بنابراین بر مردم وظیفه است هنگام مشاهده این امر نه تنها این کار غیر شرعی را گزارش کرده بلکه با رای ندادن به این افراد مانع ورود آنها به منصب قدرت شوند. 
وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا استفاده از سلاح های شیمیایی سوریه را بهانه حمله به این کشور قرار داده است گفت: چرا آمریکا هنگامی که عراق در زمان ۸ سال جنگ با ایران از تمام سلاح های شیمیایی برای نابودی ایران استفاده می کرد سکوت کرده بود و اکنون با این  بهانه واهی با حمله به سوریه به کشتار زنان و کودکان مظلوم و بی گناه پرداخته است.
خطیب نماز جمعه ارومیه در ادامه به اهمیت حوزه های علمیه پرداخته و گفت: خانواده ها با فراهم کردن بستر برای فرزندان خود برای ورود به حوزه های علمیه به تقویت دین بپردازند. 
وی با در ادامه سخنان خود به ۲۱ فروردین ، سالروز تشکیل بنیاد مسکن به دستور امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود طبق ماده ۳۱ قانون اساسی هر ایرانی باید از یک مسکن برخوردار باشد بنابراین بر دولت جمهوری اسلامی وظیفه است تا برای فراهم کردن این بستر برای مردم ایران اقدامات لازم را به عمل آورند.

نماینده ولی فقیه گفت: مسئله معاد و یاد کردن از آخرت باعث ایجاد تقوا در وجود انسان شده و آن را نهادینه می سازد. 
حجت الاسلام قریشی در پایان خطبه خود به بحث خمس و فروعات دین اشاره کرد و گفت: پرداخت خمس بر مسلمانان همانند نماز و روزه واجب بوده و خانواده ها نیز این امر را به فرزندان انتقال داده و توجه به وجوه شرعی را بر آنان متذکر شوند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.