کامران حسینی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در منطقه و حاشیه سد مهاباد که یکی از پرترددترین کانون های گردشگری منطقه است در مسیر سردشت و قاضی آباد کیسه های زباله بین مردم توزیع شد.
وی افزود: در 2 مسیر از تالاب بین المللی کانی برازان با مشارکت تشکل های زیست محیطی توزیع کیسه های زباله و راهنمایی لازم به مردم انجام شده و اقدامات مراقبتی برای حفاظت از محیط زیست نیز انجام می شود.
حسینی همچنین با اشاره به پویش ملی خبرگزاری جمهوری اسلامی در خصوص ' نه، به انداختن زباله' بیان کرد: مردم باید خود برای حفاظت از محیط زیست اقدام کنند و دست مسئولان را بگیرند در غیر این صورت فرهنگ 'نه، به انداختن زباله' نهادینه نمی شود اما همواره مردم و سازمان های مردم نهاد هر سال بیش از سال های دیگر از طبیعت حمایت می کنند.
وی افزود: مصداق این موضوع امروز در روز انس با طبیعت و 13 بدر است که تشکل های زیست محیطی در کنار کارکنان اداره محیط زیست در کانون های گردشگری اقدامات بازدارنده را انجام می دهند و به مردم توصیه می کنند تا از برافروختن آتش، بوته کنی، از شکستن درختان و انباشتن زباله پرهیز کنند.
وی یادآور شد: حوزه استحفاظی محیط زیست شهرستان مهاباد 2 هزار و 600 کیلومتر مربع است که با مشارکت مردم حفظ و مراقبت از محیط زیست ممکن شده است در غیر این صورت با آلوده شدن محیط زیست دود آن به چشم همه می رود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اشاره به دیر تجزیه شدن برخی از زباله ها به خصوص زباله و کیسه های پلاستیکی، گفت: کیسه های پلاستیکی گاهی تا چند صد سال طول میکشد تا در طبیعت تجزیه شود و در نتیجه در طبیعت و محیط زیست انباشته شده و موجب آلودگی و زشت جلوه کردن طبیعت می شود.
حسینی همچنین از تلاش های شهرداری، بخشداری ها، دهیاری ها و شوراها در توزیع کیسه های زباله که هر کدام به صورت مستقل هزاران کیسه زباله را بین گردشگران توزیع کردند، تقدیر کرد.
شهرستان مهاباد با داشتن دو تالاب بین المللی کانی برازان و قوپی باباعلی و تالاب های فصلی حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق و سد مهاباد و غار سهولان همه ساله در فصول بهار و تابستان پذیرای شمار زیادی گردشگر و طبیعت گرد داخلی و خارجی است.
کمپین 'نه، به زباله' توسط خبرگزاری جمهوی اسلامی (ایرنا) و با هدف فرهنگ سازی برای داشتن طبیعت پاک و بدون زباله از چندی پیش در کشور آغاز و با استقبال دوستداران طبیعت مواجه شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.