جلیل جباری روز سه شنبه در آیین استقبال از نخستین مسافران سال 96 آذربایجان غربی در فرودگاه ارومیه افزود: از 25 تا 30 اسفند 95 افزون بر 12 هزار نفر از این اماکن بازدید کرده اند که نشان دهنده استقبال خوب مسافران و گردشگران از این اماکن است.
وی اضافه کرد: با توجه به این روند انتظار داریم تعداد مسافران نوروزی امسال آذربایجان غربی و همچنین بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و موزه ها حدود 10 درصد بیشتر شود.
وی اظهار کرد: در روزهای گذشته هوای نسبتا سردی را در آذربایجان غربی شاهد بودیم که این امر می تواند بر حضور گردشگران تاثیرگذار باشد ولی امیدواریم با گرم شدن تدریجی هوا در هفته آینده میزان مسافران بیش از هفته نخست طرح نوروزی امسال باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: این استان بیش از هزار و 500 اثر ملی ثبت شده دارد که همه آنها جاذبه ای برای جذب گردشگر به شمار می رود.
به گزارش ایرنا در این آیین علاوه بر اجرای برنامه های شاد و متنوع، آیین های متنوعی نظیر تکم گردانی برگزار شد و استقبال کنندگان با اهدای گل و هدایای فرهنگی به استقبال از مسافران رفتند.
آذربایجان غربی از جمله استان های مقصد گردشگری در کشور به شمار می رود و سالانه صدها هزار نفر این استان را برای گردشگری انتخاب می کنند.
سفرهای نوروزی امسال از بیست و پنجم اسفندماه آغاز شده و تا پانزدهم ماه جاری ادامه دارد.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.