رئیس ستاد سوخت کشور گفت: طبق آمار تا کنون بیش از  1میلیون و 200 هزار وسیله نقلیه فرسوده اعم از سواری، مینی بوس، اتوبوس و کامیون در سطح کشور تردد داشته است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، نیک راد در جلسه کار گروه از رده خارج کردن خودرو های فرسوده که در استانداری تشکیل شد با اشاره به میزان خودروهای فرسوده در سطح کشور اظهار کرد: بحث آلودگی یکی از مشکلات اساسی شهر ها و به خصوص کلان شهر ها شده که در هر شهر میزان و درصد آن متغیر است و متاسفانه در استان آذربایجان غربی شاهد آلودگی 70 درصد در سطح استان هستیم که این رقم فاجعه بزرگی برای استان است.

وی تصریح کرد: اگر سالیانه 350 تا 400 هزار خودروی فرسوده در سطح کشور اسقاط شود پیش بینی می شود طی 3 سال آینده خودروی فرسوده ای در کشور وجود نداشته باشد البته برای اجرای این برنامه نیاز به کمک و فعالیت تمام استان ها داریم .

وی با بیان آمار خودرو های اسقاط شده در سطح کشور گفت: طبق آمار ها از سال 85 تا 95 بیشترین آمار خودرو های اسقاط شده مربوط به سال 93 با میزان 350 هزار خودرو است که علت آن نیز کثرت واردات وسایل نقلیه بوده به طوری که با واردات خودرو به میزان خودروهای از رده خارج شده افزوده می شود.

کهوریان ،معاون عمرانی استاندار ضمن بیان بالا بودن عمر مینی بوس ها و اتوبوس های بین شهری گفت: با هدف کم کردن میزان مرگ و میر و جرح در استان، برنامه نوآوری ناوگان حمل و نقل شهری، با اسقاط خودرو های فرسوده را داریم که از سال آینده اجرا خواهیم کرد.

علی اکبری، مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده استان در این جلسه با بیان اینکه عمر مفید هر کامیون و اتوبوس 35 سال است گفت: در استان تا پایان بهمن ماه سال جاری براساس چارت هوشمند تعداد 14 هزارو913 دستگاه کامیون در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد 2 هزارو 193 دستگاه عمر بالای 35 سال دارند که این امر به میزان آلودگی هوا در سطح استان می افزاید. 

آراسته ، مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست استان نیز اظهار داشت: در بحث آلودگی هوا به علت بازیافت خودرو های فرسوده در خود مراکز اسقاط نیز با آلودگی مواجه هستیم که باید این نظارت در خود مراکز اسقاط نیز اعمال شود. 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.