علی مصطفوی روز پنج‌شنبه در شانزدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان‌غربی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های لازم برای مدیریت بیماری کرونا را در شرایط سخت تحریم انجام داده و در این مسیر مردم نیز همراهی بسیار خوبی داشته‌اند.

وی انتقاد رسانه‌ها را ظرفیتی مهم در پویایی تلاش‌های صورت گرفته برای مقابله با بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها در کنار انتقادات سازنده باید با تزریق امید به جامعه، بستر لازم را برای مقابله جدی با این بیماری فراهم سازند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان گفت: از انتقادات سازنده استقبال می‌کنیم و قدردان تلاش‌های رسانه‌ها هستیم اما با کسانی که معتقدیم از اهالی رسانه نیستند و صرفا دنبال شایعه‌پراکنی و دروغ‌پردازی در فضای مجازی هستند طبق قانون برخورد می‌شود.

«مصطفوی» با بیان اینکه همه تلاش‌ها بر این است که سلامت مردم تضمین شود، گفت: باید تلاش کنیم مردم را با جوانب مختلف این ویروس آشنا کنیم زیرا این امر نقش مهمی در پیشگیری از شیوع آن خواهد داشت.

وی تاکید کرد: باید فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی را برای مردم تبیین و از انان خواسته شود بهداشت فردی را بیش از پیش رعایت و از مسافرت و رفت و آمد غیرضروری اجتناب کنند.

وی در ادامه به کمک‌ها و حس همدلی مردم نسبت به اقشار آسیب‌پذیر جامعه اشاره کرد و افزود: این کمک‌ها مشابه کمک‌های دوران هشت سال دفاع مقدس است لذا باید دست به دست هم دهیم تا این کمک‌ها بیشتر شود زیرا امروز جبهه جنگ ما جبهه جنگ با کرونا است.

وی از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان نیز خواست تا نسبت به شفاف‌سازی در مورد اخبار و مطالبی که پیرامون پتروشیمی ارومیه در فضاهای مجازی بوجود آمده است با صدور بیانیه اقدام کند.

تزریق امید و نشاط در بین جامعه ، استناد به آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص وضعیت کرونا و برگزاری جلسه مشترک شورای اطلاع رسانی با شورای هماهنگی روابط‌ عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی از دیگر مواردی بود که رییس شورای اطلاع‌رسانی استان در این جلسه به آن تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.