محمد محمدنژاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خدمات در قالب سرفصل‌های اشتغال، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه، مشارکت مردمی، فعالیت‌های فرهنگی، پرداخت مستمری، کمک‌های موردی، بیمه تامین اجتماعی، احداث و تعمیر واحد مسکونی و جهیزیه نوعروسان عرضه شد.

وی افزود: ۷۲ میلیارد ریال نیز به ۱۸۰ طرح اشتغال در زمینه‌های دامپروری، پرورش طیور، مشاغل صنفی و خدماتی پرداخت و با اجرای این طرح‌ها برای بیش از ۳۰۰ نفر اشتغال مولد و پایدار ایجاد شد.

وی ادامه داد: ۳۹۵ نفر نیز از تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) تا سقف ۵۰ میلیون ریال جهت رفع مشکلات جهیزیه، درمان و تحصیل و موارد دیگر بهره‌مند شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سرفصل مشارکت‌های مردمی کل مبلغ ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جذب و هزینه شده، اضافه کرد: از این مقدار ۱۱ میلیارد ریال از طریق طرح اکرام و ایتام، ۱۴میلیارد ریال از طریق ستاد زکات، چهار میلیارد و ۱۰۰میلیون از محل درآمد صنادیق و مابقی از طریق سایر طرح‌های مشارکتی جذب شد.

وی بیان کرد: پارسال یک میلیارد و ۶۴۶ میلیون ریال در فعالیت‌های فرهنگی و کانون پیروان ولایت این نهاد هزینه و برای تعداد ۲هزار و ۵۶۹ خانوار مبلغ ۸۲میلیارد و ۷۸۶ میلیون ریال مستمری نقدی واریز شد.

«محمدنژاد» یادآوری کرد: همچنین مبلغ یک میلیارد و ۳۵۰میلیون ریال برای تعداد ۱۸۵ نفر حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت شد.

وی به پرداخت سه میلیارد ریال برای کمک‌های موردی برای خرید لوازم منزل، هزینه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی اشاره کرد و گفت: همچنین سه میلیارد ریال هزینه‌های درمانی بیماران تحت پوشش این نهاد پرداخت شد.

وی ادامه داد: پارسال برای ۹۳ نوعروس نیز مبلغ ۲ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال مساعدت و ۱۱میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال بصورت بلاعوض برای مرمت و بهسازی واحدهای مسکونی هزینه شد.

به گزارش ایرنا طی سال گذشته تعداد مددجویان این نهاد در ماکو یک‌هزار و ۵۶۹ خانوار بود اما بر اساس سیاست جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) و با هدف کاهش اثرات فشار اقتصادی به قشر ضعیف و طبقات پایین، ۶۶۶ خانوار جدید در قالب طرح تبصره ۱۴ تحت حمایت قرار گرفتند که این افراد تنها از خدمات ۲ برابری یارانه، وام‌های اشتغال بهره‌مند شدند.

کل جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ماکو با احتساب این افراد جدید ۲ هزار و ۵۶۹ خانوار با پنج هزار و ۷۰۸ نفر جمعیت است که نسبت به جمعیت شهرستان از لحاظ خانوار ۹.۰۴ درصد را تشکیل می‌دهند.

این شهرستان مرزی در شمال آذربایجان‌غربی و در امتداد مرزهای ایران با ترکیه قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.