ماموستا ملاعبدالسلام امامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با گسترش بیماری کرونا و تعطیلی بازار، تعداد زیادی از خیران این شهرستان برای تامین بسته‌های معیشتی و توزیع آنها بین خانواده‌های نیازمند اعلام آمادگی کردند که در همین راستا یکی از خیران گمنام این شهرستان هزینه این تعداد بسته معیشتی را متقبل شد.

وی اضافه کرد: این بسته‌های معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند از جمله کارگران فصلی، دستفروشان، خانواده‌های بی‌بضاعت و کم‌توان مالی هم‌اکنون درحال توزیع است.

وی افزود: برای نخستین بار در این شهرستان با همکاری ستاد همیاری، بانک اطلاعات خانواده‌های نیازمند تشکیل و در حال تکمیل شدن است تا توزیع بسته‌های معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند به صورت عادلانه انجام شود.

امام جمعه مهاباد گفت: در این مدت تعدادی از خیران این شهرستان نیز بدون اعلام و به صورت ناشناس کمک‌های مادی و بسته‌های معیشتی را در بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌کنند.

«ماموستا امامی» با اشاره به اختصاص بخشی از کمک‌های خیران به تجهیز بیمارستان موقت و بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان افزود: مهاباد به عنوان نخستین شهر استان بود که با کمک خیران آن بیمارستان ۷۵ تختخوانی موقت راه‌اندازی و تجهیز شد و  سپس برای استفاده در موقع نیاز در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از خیران این شهرستان برای تجهیز بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد حدود ۳۰ میلیارد ریال پرداخت کرده و با این مبلغ  دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته مورد نیاز برای این واحد بیمارستانی خریداری شد.

وی با اشاره برگزار نشدن نماز جمعه با شیوع بیماری کرونا در مهاباد اظهار داشت: در این مدت خطبه‌های نماز جمعه با موضوع نوع‌دوستی و همدلی و توجه به نکات بهداشتی و سلامتی، به صورت تصویری ضبط شده و در صدا و سیمای مرکز مهاباد و فضای مجازی این شهرستان پخش شده است.

امام جمعه مهاباد گفت: در این مدت بسیاری از شهروندان مهابادی ساکن در این شهر یا در شهرها و استان‌های همجوار و حتی کشورهای دیگر برای مشارکت در کارهای خیر اعلام آمادگی کردند و به همین خاطر مشارکت در این شهرستان متمایز از سایر شهرستان‌های استان است.

ماموستا «امامی» با قدردانی از همکاری و همراهی خیران مهابادی برای کمک به نیازمندان افزود: در این مدت کمک‌های خیران این شهرستان برای کمک به نیازمندان و خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان موقت و امام خمینی(ره) مهاباد حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

با شیوع بیماری کرونا در کشورمان جهت مبارزه با این بیماری باید با خانه ماندن به جنگ این بیماری رفت که همین امر موجب بروز مشکل معیشتی در اقشار کم‌درآمد شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.