غلامرضا عبده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین تعداد گردشگران به ترتیب از بازارچه‌ها و مراکز تجاری، سد مهاباد، غار آبی سهولان و تالاب بین المللی «کانی‌برازان» بازدید کردند.

وی ادامه داد: از کل تعداد بازدیدکنندگان ۲۵ هزار و ۸۱۸ نفر از این تعداد از جاذبه های تاریخی - فرهنگی، ۱۳۷ هزار و ۳۵۳ نفر از جاذبه های تاریخی و ۳۰۸ هزار و ۳۰۰ نفر نیز از جاذبه های دست ساز و مراکز تجاری همچون بازارچه های این شهرستان بازدید کردند.

وی اضافه کرد: پارسال ۱۰۷ هزار و ۴۴۹ نفر نیز در این شهرستان شامل مدارس و خانه معلم، هتل‌ها و مهمان پذیرها اقامت کردند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد اظهار داشت: سامانه ۰۹۶۲۹ به صورت شبانه‌روزی آماده ارایه اطلاعات، پاسخگویی به شکایات و شنیدن پیشنهاد مسافران و گردشگران است.

«عبده» با اشاره به محمدویت‌های تردد و کاهش تعداد مسافرات‌های در پایان سال به علت بیماری کرونا گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فعالیت تمامی واحدهای پذیرایی از جمله رستوران‌‍ها و سفره خانه‌های سنتی، تالارها و مهمانپذیرها از زمان دستور ستاد مقابله با کرونای این شهرستان ممنوع شده است.

وی اضافه کرد: در این ایام نظارت بر کار مراکز خدماتی، رفاهی، تفریحی، توریستی و به‌ویژه مراکز بین‌راهی همچنین نظارت بر فعالیت مراکز اقامتی شامل هتل، مهمانپذیر، کمپینگ‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی و مسافرخانه ها برای پیشگیری از ویروس کرونا انجام و اقدامات همچون ضدعفونی و گندزدایی این مراکز در دستور کار اداره کل این سازمان بوده است.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از یکهزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل «قره‌کلیسای چالدران» و «تخت‌سلیمان تکاب» است.

مهاباد ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره قا، برده کنته و مسجد جامع از مهم ترین اثرهای تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.