دکتر جلال غفارزاده روز یک‌شنبه در بیست‌ونهمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در بحث تولید ماسک، یک خیزش عمومی در جامعه اتفاق افتاده و افراد زیادی با چرخ‌ خیاطی مشغول به تهیه ماسک هستند.

وی افزود: حدود هشت واحد تولید ماسک در استان درخواست مجوز فعالیت را داشتند که با ۶ مورد آن موافقت شده و پس از بررسی‌های لازم، برای موارد بعدی نیز طی روزهای آینده مجوز صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: این واحدها روزانه از یکهزار تا حداکثر پنج هزار عدد ادعای تولید ماسک را دارند اما واقعیت رقمی بسیار بیشتر از این میزان است.

وی اضافه کرد: برای تهیه ماسک، مواد اولیه و به ویژه پارچه آن باید دارای استانداردهای لازم باشد اما به دلیل کمبود پارچه، برخی از واحدهای غیرکنترل ما اقدام به تهیه ماسک‌های بی‌کیفیت می‌کنند که برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ارزشی ندارد و نباید وارد بازار شوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: روزانه تعدادی از ماسک‌های دارای اطمینان ما در سطح استان توزیع می‌شود و برای روزهای آینده نیز تولیدات واحدهای دارای مجوز ما، پس از حصول اطمینان از دارا بودن استانداردهای لازم روانه بازار می‌شود.

«غفارزاده»، ادامه داد: علاوه بر هشت واحدی که درخواست صدور مجوز را داشتند ۲ واحد تولید صنعتی ماسک نیز در شهرهای خوی و ارومیه درخواست صدور مجوز را داشته‌اند.

به گزارش ایرنا رویکرد اصلی دولت پس از مهار اپیدمی کرونا به وضوح «حفظ جان مردم به طور همزمان در مقابل کرونا و آثار سوء اقتصادی ناشی از آن می باشد» و در حقیقت دولت سیاست سلامت‌محور را دنبال می‌کند.

این سیاست سلامت‌محور علاوه بر نظام پویای بهداشت و سلامت به پایه‌های قوی اقتصادی برای حفظ زندگی چند دهک پایین جامعه نیازمند است و این یعنی ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد.

از سوی دیگر نیز ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند فیزیکی بر اساس همین سیاست سلامت‌محور هم به جهش در تولید سرمایه اجتماعی و میزان مشارکت‌پذیری مردم وابسته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.