مهدی صابری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روز شنبه نیز این سامانه بارشی در استان فعال است و روز یکشنبه به صورت موقت بارش‌ها متوقف شده و دوشنبه دوباره سامانه فعال می‌شود و تا روز چهارشنبه بارندگی در استان پدیده غالب خواهد بود.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بارش ها در جنوب استان وجود داشت، ادامه داد: پیرانشهر با ۱۰ میلیمتر بارندگی بیشترین میزان بارش را درد این مدت به خود اختصاص داد که با تداون این روند احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها همچنان در آذربایجان‌غربی وجود دارد.

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هوشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین پنج و ۱۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود، اضافه کرد: در این مدت چالدران با سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و پلدشت با ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.شهرهای جنوبی استان به ویژه سردشت از پربارانترین شهرهای استان است که سالانه ۱۰۰۰ میلیمتر بارش دارد.

بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.