در این رزمایش شهرداری، سپاه انقلاب اسلامی، آتش‌نشانی و انجمن نهادهای مردمی با خودروهای سبک و سنگین به همراه تجهیزات کامل در عملیات ضدعفونی معابر شهری و جنگ بیولوژیکی حضور یافته و اقتدار خود را در مقابله با بیماری‌های بیولوژیک به نمایش گذاشتند.

فرماندار مهاباد در حاشیه این مانور به خبرنگار ایرنا گفت: مانور سراسری دفاع بیولوژیک برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا با استفاده از همه تجهیزات و امکانات نهادهای دولتی و ستاد همیاری مقابله با کرونا آغاز شده که طی آن تمرکز بر نقاط پرتردد و مکان‌هایی بوده که استفاده عموم مردم در آن بیشتر است.

ایرج شجاعی افزود: هدفمندی در گندزدایی محل‌های آلوده، وجه تمایز مانور دفاع بیولوژیک نسبت به سایر عملیات ضدعفونی کننده است که طی آن به صورت مستمر تمام معابر، جایگاه‌های سوخت و دستگاه عابر بانک‌، و فروشگاه‌های سطح شهر و روستای این شهرستان را از وجود بیماری کرونا پاک می‌کنند.

وی بیان کرد: مانور سراسری دفاع بیولوژیک با هدف جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان در سه شیفت کاری در معابر پر تردد، هسته مرکزی شهر، خیابان‌های اصلی، پیاده‌روها و بازارها انجام می‌شود.

فرمانده سپاه مهاباد نیز در این ارتباط به خبرنگار گفت: نیروهای مسلح و به ویژه سپاه پاسداران با تمام ظرفیت، برای مقابله این ویروس و خدمت به مردم پای کار است اما همکاری مردم شرط اصلی برای ریشه‌کن شدن این ویروس است.

سرهنگ طالب رحیمی ضمن قدردانی از مشارکت مردمی در امر کنترل بیماری کرونا افزود: شهروندان مهابادی در همه بحران‌ها و شرایط حساس جلوتر از مسوولان و به صورت خودجوش اقدامات لازم را انجام داده و امروز نیز همیاری بازاریان مردم در صنف های مختلف قابل ستایش است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مبارزه خوبی در مقابل این ویروس در سطح شهرستان انجام شده، تاکید کرد: با همکاری و همیاری که بین مردم بوجود آمده در آینده نزدیم شاهد کنترل بیماری کرونا و در نهایت ریشه کن شدن این ویروس در سطح کشور خواهیم بود.

مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۴۹۷ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۴۰ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.