محمدمهدی شهریاری روز شنبه در دهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: الکل تولیدی استان در صورتی که مازاد بر نیاز داخل استان باشد به سایر استان‌ها داده می‌شود.
وی ادامه داد: اگر استان‌های دیگر پافشاری کنند می‌توان از محصولات وارداتی به آنها اختصاص داد که البته محصولات وارداتی قیمت بالاتری نسبت به تولید داخلی استان دارد.
وی اضافه کرد: متولیان امر در کنترل مبادی ورودی و خروجی استان به وظایف قانونی خود عمل کنند و این کنترل‌ها باید شبانه‌روزی باشد؛ ضمن اینکه کنترل مبادی ورود و خروج استان بر شهرستان‌ها ارجحیت دارد.  
وی با اشاره به اینکه برخی‌ها به وظایف خود در این خصوص به درستی عمل نکرده‌اند، افزود: فردا جلسه‌ای با حضور نمایندگان فرماندهی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، هلال‌احمر و دستگاه‌های مربوطه تشکیل گردد تا تدابیر لازم در این خصوص سنجیده شود و کنترل‌ها به صورت شبانه‌روزی انجام گیرد.
وی همچنین با تاکید بر تامین ماسک مورد نیاز مراکز درمانی، مشاغل حساس و مردم، بیان کرد: هماهنگی‌های لازم برای صدور مجوز تولید ماسک با استانداردهای لازم نیز در اسرع وقت به عمل آید.
وی اظهار داشت: در توزیع تجهیزات بهداشتی افراد مسن، سالمند، تحت پوشش بهزیستی، جانبازان شیمیایی، رانندگان خودروهای عمومی، فعالان بخش خدمات عمومی، کارمندان شهرداری و کارمندانی که ارتباط بیشتری با مردم دارند، در اولویت قرار گیرند. 
«شهریاری» با تاکید بر اینکه توزیع اقلام بهداشتی در سطح استان باید مورد بازنگری قرار گیرد، افزود: بازرسان استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و صنعت، معدن و تجارت استان نیز گزارش دقیقی از وضعیت توزیع اقلام بهداشتی تهیه و آن را در جلسه بعدی ارائه کنند.
وی از تامین بخشی از ماسک مورد نیاز استان نیز خبر داد و اظهار داشت: در سایه پیگیری‌های مکرر، ٢٠٠ هزار عدد انواع ماسک از چین به استان ما رسیده است و ١٠ هزار عدد هم از وزارت دفاع درخواست کرده‌ایم.

وی با اشاره به تعطیلی بازار در روزهای جاری نیز گفت: اگر صنفی رعایت نکند و باز باشد باید برخورد قانونی با صاحب آن صورت گیرد زیرا تعطیلی بازار از ۲۹ اسفند تا ۱۴ فروردین در کنترل ویروس کرونا تاثیرگذار خواهد بود.
وی افزود: به غیر از داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها، قصابی‌ها و پمپ بنزین‌ها سایر صنوف باید تا ١۴ فروردین‌ماه تعطیل شود و مردم نیز در حد امکان از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند. 
نماینده عالی دولت در آذربایجان‌غربی گفت: واحدهای راکد تولید الکل استان نیز شناسایی و مشکلات آنها جهت بازگشتن به چرخه تولید مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: روند ترغیب مردم به ماندن در خانه از طریق صدا و سیما و فضای مجازی همچنان ادامه داشته باشد و با مسموم‌کنندگان فضای مجازی برخورد شود.
وی اظهار داشت: برای دفن اجساد کرونایی نیز باید پروتکل‌ها بهداشتی و موازین شرعی مورد توجه قرار گیرد و هماهنگی لازم در این خصوص بین دستگاه‌های متولی به عمل آید. 
به گزارش ایرنا دهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونای آذربایجان‌غربی در حالی برگزار شد که تا حدود زیادی همه اعضای ستاد دغدغه‌ای مشترک داشتند؛ دغدغه‌ای که رفع آن نیازمند مشارکت مردم استان و ماندن در خانه است تا زنجیره شیوع بیماری قطع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.