لقمان خسروپور روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنا به تصمیم ستاد مدیریت و مقابله با گسترش کرونا در بوکان ۴۰ تخت از این تعداد در درمانگاه امام علی (ع) واقع در بیمارستان قدیم  و ۴۰ تخت نیز در سالن مدافعان حرم سپاه بوکان واقع در کوی آفتاب این شهرستان برای بیماران کرونامثبت که نیاز به مراقبت خاص ندارند، در نظر گرفته شده‌است.

وی ادامه داد: این مکان‌ها را به منظور استقرار تیم‌های پزشکی و بیمارانی که نیازمند گذراندن دوره نقاهت و بهبودی کامل هستند، ضدعفونی کرده و تجهیزات لازم از جمله تخت‌های بیمارستانی نیز در این مکان آماده شده‌است.

وی با بیان اینکه طی فراخوانی که از طرف هلال احمر بوکان صورت گرفته ۲۱ نفر به عنوان نیروی کمکی برای خدمت‌رسانی به بیماران استفاده می‌شود، اظهار کرد: نیروهایی که از طریق فراخوان هلال احمر اعلام همکاری کرده‌اند از فارغ‌التحصیلان بخش پزشکی و پیراپزشکی هستند که با آموزش این افراد در مواقع بحران از آنها استفاده می‌شود.

وی گفت: یک بخش ویژه از بیمارستان شهید دکتر قلی‌پور برای انجام روند درمان مبتلایان به کرونا ویروس در نظر گرفته شده‌ که در این بخش، ۲۴ تخت بیمارستانی قابل ارتقا  وجود داشته و علاوه بر آن، هشت تخت آی‌سی‌یو نیز برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است.

خسروپور با تاکید بر لزوم حضور مردم در منازل افزود: از خانواده‌ها درخواست می‌شود تا در صورت امکان از حضور در مکان‌های پردتردد شهر نظیر بازار، مناطق گردشگری و سایر اماکن پرتجمع خودداری کنند و با نشستن در خانه‌ها از آلودگی به این ویروس در امان باشند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

شهرستان بوکان با ۴۸ بیمار کرونا دومین شهر آلوده آذربایجان‌غربی است که از این تعداد ٢٢ نفر بستری بوده، ۳۴ نفر بهبود یافته و ترخیص شده و چهار نفر نیز فوت شده‌است.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان ۳۲۶ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد  ۱۹ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.