به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری دوشنبه شب در جلسه استانی ویروس کرونا با اشاره به اینکه ویروس کرونا مانع خدمت رسانی در مناطق زلزله زده قطور خوی نمی‌شود اظهارکرد: از هفته آینده توزیع پنج هزار بسته بهداشتی و ضدعفونی کننده در بین زلزله زدگان قطور خوی آغاز می‌شود.

وی با اشاره مشکلات مردم نیازمند در تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده از دستگاه اجرایی از جمله کمیته امداد، بهزیستی، اوقاف و امور خیریه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خواست که تا در روزهای آتی با هماهنگی همدیگر بسته‌های بهداشتی را تهیه و در بین نیازمندان توزیع کنند.

استاندار آذربایجان غربی خواستار اطلاع رسانی مستمر و استفاده از تمام ظرفیت‌های رسانه‌های استان در راستای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در استان عنوان کرد: از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای برای پیشگیری از کرونا ویروس با توجه به اهمیت اطلاع رسانی صحیح استفاده شود.

تأمین اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده در مناطق حاشیه نشین آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با تاکید بر توجه به مناطق محروم و حاشیه نشین استان و توجه به موارد بهداشتی در این مناطق گفت: برای صنوفی که بیشتر با مردم ارتباط دارند از طریق صمت و دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه‌های مربوطه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده تهیه و توزیع می‌شود.

شهریاری ادامه داد: برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در بین معتادین متجاهر نیز نیروی انتظامی مسئولیت شناسایی و پشتیبانی از این افراد را به منظور توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده با همکاری نهادهای مربوطه بر عهده دارد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد را برای پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس در راستای آگاهی بخشی به مردم از طریق شیوه‌های کاربردی بسیار مهم و مؤثر دانست و بر ضرورت بکارگیری این توانمندی‌ها تاکید کرد.

نیروی انتظامی مانع فعالیت قلیان سراها شود

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی مبارزه با کرونا ویروس تعطیل بردار نیست و باید به یک جریان مستمر و مؤثر تبدیل شود از نیروی انتظامی خواست تا علاوه بر اینکه مانع فعالیت قلیان سراها می‌شود با متخلفین نیز برخورد کند.

وی با اشاره به اینکه استان آمادگی پذیرش مسافر در ایام نوروز را ندارد گفت: با توجه به ممنوعیت و محدودیت‌های اعمال شده در این خصوص میراث فرهنگی باید طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای رزرو تخت ویژه کادر درمانی و افراد مشکوک اقدام کند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: برای پیشگیری از ابتلای بیشتر استان به کرونا ویروس باید محدودیت‌های کنترلی در مبادی ورودی به استان به طور جد اعمال شود، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص وظیفه خطیری دارند.

مراکز پرتجمع آذربایجان غربی تعطیل شود

وی افزود: امروز مبادی ورودی به استان به درستی کنترل نمی‌شود، با توجه به اینکه ایجاد ممنوعیت در مبادی ورودی مطالبه عمومی است لذا تدابیر سختگیرانه ای در این خصوص اعمال می‌شود.

شهریاری بر تعطیلی مراکز تجمعی چون بازارهای هفتگی و دام و تاناکورا در همه استان تاکید کرد و گفت: بر اساس نظر کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی باید از هرگونه تجمعی خودداری شود تا ابتلای افراد به کرونا ویروس تشدید نشود.

ادارات دور کاری امورات را در دستور کار قرار دهند

استاندار شهریاری در ادامه بر ضرورت خلوت کردن ادارات تاکید کرد و گفت: به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود تا از ظرفیت دور کاری برای انجام امورات بیش از اینها استفاده شود و کارمندانی که نیازی به حضورشان در ادارات نیست در منزل نسبت به انجام امورات اقدام کنند.

شهریاری با اشاره به اینکه با وجود همه تلاش‌ها موج شیوع کرونا ویروس در استان در حال افزایش است گفت: برای مبارزه با کرونا ویروس و درمان به موقع و کامل بیماران احتمالی بیمارستان صحرایی به همت قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در ارومیه بزودی راه اندازی می‌شود.

وی بر بسیج امکانات بیمارستانی، پاسخگویی به موقع به شبهات و سوالات مردمی، اجرای دقیق مصوبات ستاد، ممنوعیت برگزاری تجمعات، پرهیز مردم از ترددهای غیر ضروری تاکید کرد و گفت: مردم را به ماندن در خانه توصیه می‌کنیم و معتقدیم رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیر ضروری مؤثرترین راه مبارزه با کرونا ویروس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1376905
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.