رحیم صمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: افزایش تعداد کارکنان بخش قرنطینه در نقطه صفر مرزی جهت کنترل مسافران ورودی به کشور از جمله اقدامات پیشگیرانه است.

وی با اشاره به حساسیت مسوولان ترکیه‌ای به مسافران ایرانی به خاطر شیوع کرونا در کشور اضافه کرد: امکانات لازم در مرز جهت صدور گواهی سلامت تامین شده و در صورت درخواست کشور ترکیه این گواهی در اسرع وقت صادر شود.

وی از منفی بودن نتیجه آزمایش سه فرد مشکوک به کرونا در شوط و بازرگان اظهار داشت: در کل کشور، ۲۷ نفر بهبود یافته از بیماری کرونا گزارش شده که این ارقام امیدبخش است و نباید ترس را به جامعه در این خصوص تزریق کرد.

اسلام یادگاری مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به وضعیت پیش‌آمده در این برهه زمانی ارتباط با اصحاب رسانه و اطلاع رسانی از آخرین وضعیت شیوع ویروس می‌تواند کمک بیشتری در مبارزه با این ویروس باشد.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.