محمد اقوامی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پنج قاچاقچی قصد داشتند طی هفته جاری لوازم بهداشتی، آرایشی و خوراکی، کفش و البسه قاچاق را از مرزهای آذربایجان‌غربی به کشور وارد کنند.

وی اضافه کرد: در یکی از این پرونده ها، از قاچاقچی لباس در میاندوآب یک‌هزار و ۱۰۰ ثوب لباس خارجی کشف و به شعبه تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی بیان کرد: قاضی این پرونده نیز این قاچاقچی را به پرداخت ۴۸۲ میلیون ریال جریمه محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی با اشاره به دستگیری قاچاقچی دیگری به جرم قاچاق پالتو زنانه در خوی ادامه داد: از این قاچاقچی نیز ۱۴۰ ثوب پالتوی زنانه کشف شد.

اقوامی اظهار داشت: متهم این پرونده نیز پس از ارجاع به شعبه تعزیرات حکومتی به پرداخت ۵۱۳ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

وی با اشاره به کشف ۴۲۰ جفت کفش قاچاق در میاندوآب، گفت: این قاچاقچی هم از سوی شعبه تعزیرات حکومتی این شهرستان به پرداخت ۴۴۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

وی اضافه کرد: ۳۹۰ قلم لوازم آرایشی قاچاق از یک دستگاه خودرو عبوری در خوی کشف و متهم این پرونده پس از ارجاع پرونده به شعبه تعزیرات حکومتی، علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت ۳۸۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

وی بیان کرد: قاچاق ۳۹۴ عدد شامپو و یک‌هزار و ۸۰۰ بسته وانیل دیگر پرونده این هفته بود که شعبه ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز خوی، متهم را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت ۳۳۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

تعزیرات حکومتی مسوول رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز، تخلف های مربوط به کالا و خدمات و تخلفات حوزه بهداشت و درمان است.

از ابتدای امسال افزون بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال جریمه برای قاچاقچیان در آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.