حبیب‌الله شیوخی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسافران، سرنشینان ۳۰ دستگاه خودرو سواری و باری بودند که به علت کولاک شدید و لغزنده بودن جاده در محور دوراهی ایران‌خواه، قادر به ادامه مسیر نبودند.

وی بیان کرد: این محور سخت‌گذر با تلاش راهداران اداره‌ای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرهای تکاب و دیواندره در چند نوبت برف‌روبی و پس از ۶ ساعت بازگشایی شد.

وی افزود: کولاک شدید و حجم زیاد برف در گردنه‌های سخت‌گذر محور تکاب - دو راهی ایرانخواه، شب گذشته و بامداد امروز مانع تردد خودروها در این محور شده بود.

دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب ادامه داد: شهروندان و رانندگان از تردد شبانه در این محور خودداری کرده و به طور حتم زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

«شیوخی»، بیان کرد: برای تردد در سایر محورهای منتهی به تکاب از جمله گردنه مایین‌بلاغ در محور تکاب - شاهین‌دژ و تکاب - دندی نیز استفاده از زنجیرچرخ ضروری است.

محور تکاب - دوراهی ایران‌خواه مسیر ارتباطی تکاب در استان آذربایجان‌غربی به شهرستان‌های «سقز» و «دیواندره» در استان کردستان است که نقش‌ مهمی در حمل‌ و نقل کالا و مسافر برعهده‌ دارد.

تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی و دیواندره در استان کردستان، در فاصله ۶۵ کیلومتری از هم واقع شده‌ و محور دوراهی ایرانخواه راه دسترسی این ۲ شهرستان است که دارای گردنه‌های سخت‌گذر بوده و در فصل‌ سرما و یخبندان همواره برف‌گیر و کولاکی است.

ورود سامانه بارشی از غرب کشور به آذربایجان‌غربی موجب بارش برف در مهاباد و بیشتر نقاط این استان شده که ضمن شدت گرفتن از بعدازظهر روز گذشته تا فردا دوشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.