آرش یوسف‌زاده روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۳۹۲ در ماکو ۱.۴ میلیون دلار بود که این میزان در پایان ۹ ماهه سال جاری به ۱۱۰ میلیون دلار رسیده است.

وی با اشاره به رشد ۱۶ برابری سرمایه‌گذاری داخلی در همین مدت در ماکو اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری داخلی نیز از پایان سال ۱۳۹۲ در منطقه آزاد ماکو از ۵۳۸ میلیارد ریال بود، در پایان ۹ ماهه سال جاری به هشت هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال افزایش داشته است.

وی تعداد واحدهای فعال تولیدی منطقه در پایان سال ۱۳۹۲ را ۳۸ واحد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۰۲ واحد صنعتی فعال در این منطقه فعالیت می‌کنند.

مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین از افزایش سه برابری اشتغال در منطقه نیز خبر داد و افزود: نرخ اشتغال از ۹۸۳ به ۲ هزار و ۸۰۷ نفر در همین مدت افزایش یافته است.

یوسف‌زاده همچنین اضافه کرد: در سال جاری نیز ۱۶ فقره پروانه بهره‌برداری در این منطقه صادر شده است که این تعداد منجر به ۱۳۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال ۱۸۷ نفر شده است.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی‌الیه شمال غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.