محمود زمانی روز شنبه در جشنواره دست‌سازه‌های محیط زیستی دانش‌آموزان تکابی با بیان اینکه صیانت از محیط زیست باید همگانی، عینی و واقعی باشد افزود: دانشآموزان می‌توانند با فرهنگ‌سازی و آموزش، اقشار مختلف جامعه را از چگونگی صیانت و حفاظت از محیط زیست آگاه‌کنند.

وی بیان کرد: توجه به قوانین حفاظت محیط زیست، اخلاق زیست محیطی و نقش برجسته آموزش و پرورش در آموزش همگانی، سه مولفه اصلی در صیانت پایدار از محیط زیست است که دانش‌آموزان باید در این عرصه پیشگام شده و الگوی سایر اقشار قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه هرگونه فعالیت فرهنگی، اجتماعی و طرح عمرانی باید به طور حتم پیوست زیست محیطی داشته باشد اظهار داشت: توسعه و ترویج اقدامات داوطلبانه و خلاقانه و مشارکت‌های مردمی در زمینه حفاظت از محیط زیست ضروری است از این رو باید در مسیر آموزش‌های همگانی و انتقال باورها و فرهنگ‌های صیانت از محیط زیست به آیندگان حرکت کنیم.

«زمانی»، با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست یکی از مولفه‌های توسعه پایدار به شمار می‌رود ادامه داد: آموزش و پرورش نقش و جایگاه ویژه و مهمی در امر آموزش همگانی برای حفاظت از محیط زیست دارد که لازم است مدارس و دانش‌آموزان در این زمینه فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

در این جشنواره از ۱۰ نفر از برگزیدگان جشنواره دانش‌آموزی دست‌سازه‌های محیط زیستی تکاب با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان محلی تجلیل و قدردانی شد.

همچنین نمایشگاه کاردستی و دست سازه‌های محیط زیستی دانش‌آموزان تکابی با حضور فرماندار این شهرستان گشایش یافت.

در این نمایشگاه بیش از ۸۰ قطعه دست‌سازه خلاقانه با استفاده از مواد باطله و بازیافتی به نمایش درآمده است.

تکاب دارای بیش از ۱۳ هزار نفر دانش‌آموز است که در مقاطع مختلف در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند که یکهزار نفر از آنان در کانون پرورش فکری‌ کودکان و نوجوانان عضویت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.