رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مهاباد روز جمعه در حاشیه در این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از ترددهای درون شهری با موتورسیکلت انجام می‌شود، این همایش با هدف فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی به موتورسواران برای کاهش تصادف و تلفات درون‌شهری برگزار شد.

سرهنگ احمد کاظمی با اشاره به اینکه تمامی راکبان موتورسیکلت در این همایش از کلاه ایمنی استفاده کردند، افزود: موتورسواران در این گردهمایی نحوه عبور صحیح و ایمن از معابر شهری و رعایت حق تقدم را به نمایش گذاشتند.

وی اظهار داشت: استفاده از کلاه ایمنی در هنگام رانندگی با موتورسیکلت و ارتقای فرهنگ دوچرخه‌سواری از دیگر اهداف برگزاری این همایش بود.

وی شایع‌ترین تخلف موتورسواران را استفاده نکردن از کلاه ایمنی عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس اعلام مراجع رسمی استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند ۶۰ درصد آمار آسیب‌های ناشی از تصادف موتورسیکلت را کاهش دهد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مهاباد تاکید کرد: موتورسیکلت با وقوع کوچکترین سانحه ای واژگون شده و بر اثر ورود ضربه به قسمت سر، مصدومان دچار مرگ مغزی، معلولیت جسمی و قطعی نخاع و در نهایت مرگ می‌شوند.

در ادامه این همایش برای ارتقای فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی به تمامی شرکت‌کنندگان و موتورسواران قانونمند کلاه ایمنی اهدا شد.

علاوه بر حضور مردم افرادی مانند نامه‌رسانان و برخی از نیروهای مجموعه انتظامی و سپاه که کار خود را با موتورسیکلت انجام می‌دهند، نیز در این همایش حضور داشتند.

۱۱ تا ۱۷ مهرماه به نام هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده که شعار امسال این هفته «پلیس هوشمند امین مردم» تعیین شده است.

۵۰ برنامه متنوع با حضور اقشار مختلف مردم طی هفته نیروی انتظامی در مهاباد اجرا می‌شود.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.