میرصمد سیدموسوی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: این اعتبار در کنار ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاصی از صندوق توسعه ملی به حوزه آبخیزداری استان طی سال جاری هزینه می شود.

وی اضافه کرد: این اعتبار در بخش های مکانیکی و بیولوژیکی هزینه می شود و علاوه بر آن ۸۰ هزار مترمربع عملیات آبخیزداری و سازه های مکانیکی در آذربایجان غربی به اجرا در می آید.

وی با اشاره به پیشرفت ۱۰۰ درصدی طرح های آبخیزداری اجرا شده در سال گذشته بیان کرد: اعتبار طرح های آبخیزداری آذربایجان غربی در سال جاری حدود ۲ برابر سال گذشته است که با توجه به این امر می توان طرح های کلان و بیشتری را در این حوزه اجرا کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: امسال در ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان، عملیات نهال کاری و بذرکاری و مدیریت چرای دام انجام می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این دیدار گفت: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و پایداری آنها نه تنها وظیفه قانونی بلکه یک وظیفه شهروندی است و بهره گیری از دانش های نوین دراین خصوص ضروری است.

محمدرضا عبدالرحیمی افزود: منابع طبیعی ارزشمندترین دارایی بشر بوده و منطقه آزاد ماکو به‌عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور، بیشتر حجم منابع طبیعی و مراتع در بین مناطق آزاد در اختیار دارد.

طی سال گذشته نیز ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه آبخیزداری در آذربایجان غربی هزینه و بیش از ۱۷۰ طرح در این بخش اجرایی شد.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.