مسوول برپایی این پویش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعضای این پویش از چند روز قبل با همکاری موسسه خیریه «سُکنی» فعالیت خود را با برپایی ۲ چادر جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت در این شهرستان آغاز کرده و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین را جمع‌آوری می‌کنند.

فرزین رستار افزود: اعضای این پویش که در فضای مجازی هم فعال هستند، بیشتر شامل معلمان و از خیّران جوان این شهرستان هستند که کمک‌های مردمی را برای دانش‌آموزان نیازمند که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نباشند، جمع‌آوری می‌کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون اعضای این پویش توانسته‌اند ۲۳۰ بسته آموزشی را برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی جمع‌آوری کنند که این بسته‌ها با همکاری معتمدین و پس از استعلام از کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی این شهرستان در بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: هر کدام از این بسته‌های آموزشی شامل چهار جلد دفتر خط‌دار و نقاشی، کوله‌پشتی، جامدادی، مدادرنگی، بسته خط‌کش، گونیا و نقاله، مداد و خودکار است که برای خرید هر بسته آموزشی حدود یک میلیون ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: خیران برای پیوستن به این پویش و اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود در فضای مجازی در لینک t.me/joinchat/comgo عضو شده و در جریان اقدامات صورت گرفته در پویش و هماهنگی‌های لازم در این خصوص قرار بگیرند.

هر سال در آستانه سال تحصیلی جدید نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی ضمن جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها، بسته‌های آموزشی ویژه را در اختیار دانش‌آموزان خانواده‌های نیازمند قرار می‌دهد.

طبق اعلام آموزش و پرورش مهاباد در سال تحصیلی جدید ۴۳ هزار دانش‌آموز این شهرستان در مقاطع مختلف، سال تحصیلی خود را در ۴۳۰ مدرسه شهری و روستایی آغاز می‌کنند. 

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.  

۳۰۲۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.