«ملکو هارطون» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال در جریان برگزاری نوزدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی جام تموز آشوریان جهان به میزبانی ارومیه شاهد مشارکت و حمایت بیشتری از سوی مسوولان و مردم در برگزاری این رویداد مهم بین المللی بودیم.

وی بیان کرد: با وجود اینکه امسال شاهد حضور تعداد کمتری از ورزشکاران و میهمانان خارجی در این جشنواره بودیم ولی تعداد ورزشکاران داخلی از شهرهای ارومیه و تهران ۱۵۰ نفر بود که در نوع خود بی‌سابقه بود.

وی دلایل اصلی استقبال کم ورزشکاران خارجی از جشنواره جام تموز آشوریان جهان را ارسال دیرهنگام دعوت‌نامه‌ها، تورم و گرانی، مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور و بالا رفتن قیمت ارز و دلار اعلام کرد و گفت: امسال برای کشورهای آمریکا، استرالیا، گرجستان، ارمنستان و عراق دعوت‌نامه ارسال شده بود که فقط ارمنستان و عراق برای حضور در این جشنواره به شهر ارومیه سفر کردند.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی‌ورزشی آشور ارومیه گفت: امسال سعی شد با دقت نظر بیشتری سطح کیفی مسابقات را بالا ببریم و در این میان رقابت‌های فوتبال و بسکتبال در سطح فنی و کیفی بالایی در حال برگزاریست و به دیدارهای نهایی خود نزدیک شده است.

«هارطون» افزود: تنیس‌روی‌میز تنها رشته‌ای بود که امسال به دلیل استقبال کم شرکت‌کنندگان برگزار نشد.

وی ادامه داد: ایران و شهر ارومیه تنها مکانی است که به صورت مستمر و متوالی اقدام به میزبانی ۱۹ دوره از این مسابقات کرده و اقلیت‌های مذهبی می‌توانند با کمال صلح و آرامش در کنار برادران و خواهران مسلمان خود به انجام فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی خود بپردازد. 
این جشنواره با حضور ۲۰۰ ورزشکار در قالب ۲۰ تیم ورزشی در رده‌های سنی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان از هفت تا ۱۱ مرداد ماه جاری در ارومیه برگزار می‌شود.
رقابت‌های ورزشی نوزدهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان در هفت رشته والیبال، بسکتبال، فوتبال، شطرنج، تنیس‌خاکی مردان و زنان و شنای بانوان برگزار می‌شود.

«تموز» چهارمین ماه آشوریان و در بین آنان به عنوان ماه شکرگزاری، فراوانی و نعمت مطرح است و در این ماه کشاورزان با برداشت محصولات کشاورزی خود به وفور نعمت می‌رسند.

۷۱۵۶/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.