به گزارش ایرنا «شاهرخ رمضانژاد» روز سه شنبه در بازدید از موسسه کشت بافت گیاهی آذربایجان افزود: به همین منظور توسعه تکنولوژی های جدید در بخش کشاورزی با بکارگیری نیروی انسانی تحصیل کرده در بدنه تولید در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار داشت: توسعه کشت گیاهان دارویی با استفاده از روش های تکثیر کشت بافت گیاهی جهت ایجاد تنوع و افزایش تولید در واحد سطح می تواند نقش مهمی در صادرات و ارزآوری گیاهان دارویی داشته باشد.
وی ادامه داد: کشاورزی بستر تولید بوده و نقش مهمی در سایر کسب و کارهای اقتصادی کشور دارد و «نیروی انسانی جوان» و «دانش و تجربه» 2 لازمه تحقق رونق تولید در این بخش است.
«رمضان نژاد» با اشاره به اینکه نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی می تواند با ایجاد پیوند بین دانش و تولید نقش مهمی در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی داشته باشد، افزود: حضور 250 هزار عضو تحصیل کرده نظام مهندسی کشاورزی به عنوان ابزار توسعه و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و خود اتکایی در بخش کشاورزی مطرح است که برنامه ریزی های لازم در این زمینه در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی با تولید سالانه 6 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی است؛ 235 هزار بهره بردار در این اراضی مشغول به کار هستند.
شرکت های دانش بنیان کشاورزی در استان با هدف گذر از کشاورزی سنتی به صنعتی و نوین و با بهره گیری از تکنولوژی های روز فعالیت می کنند.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.