آزاد عبدالله پوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: علاوه بر واحدهای مسکونی این روستاها، ساکنان شهرک صبا در مهاباد نیز با توجه به پیش بینی بارش ها و افزایش خروجی سد و افزایش حجم آب رودخانه مهاباد تخلیه شد و ساکنان آنها به مناطق امن انتقال یافتند.
وی اضافه کرد: بیشتر این خانواده ها به خانه اقوام و خویشاوندان خود انتقال یافتند و برخی نیز توسط هلال احمر مهاباد اسکان موقت داده شدند.
عبدالله پوری گفت: این روستاها بیشتر در پایین دست رودخانه مهاباد قرار دارد و هشدارهای لازم نیز توسط دهیاران و شوراهای اسلامی به تمامی روستاهای حاشیه بالادست و پایین دست این رودخانه داده شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه پیش بینی بارش ها برای مناطق بالادست مهاباد به صورت برف بوده، تمهیدات لازم جهت برف روبی محورهای روستایی و آماده باش دهیاران برای مقابله با حوادث احتمالی نیز در این خصوص با دستگاه های اجرایی صورت گرفته است.
مسوول مدیریت بحران مهاباد در خصوص آمادگی این شهرستان برای اسکان موقت مردم بر اثر سیل احتمالی نیز گفت: برای این منظور چهار باب سالن سرپوشیده ورزشی، 2 مسجد، سه مدرسه و مدارس تجهیز شده و ستاد اسکان فرهنگیان این شهرستان نیز آماده اسکان اضطراری است.
وی افزود: 300 نفر از نیروهای شهرداری برای امروز/یکشنبه/ و فردا/دوشنبه/ از آمادگی کامل برخوردار هستند و بیش از یکهزار گونی نیز برای مقابله با روان ‌آب های احتمالی آماده شده است.
به گزارش ایرنا با ورود سامانه بارشی جدید از روز گذشته به آذربایجان غربی بارش ها در بیشتر مناطق استان آغاز شده و پیش بینی می شود این بارش ها تا روز سه شنبه ادامه داشته باشد.
3020/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.