به گزارش ایرنا، علی مکرمی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری تکاب افزود: این شهرستان حائز رتبه های برتر ارتقای شاخص های مختلف در بخش های میراث فرهنگی و مرمت و حفاظت آثار، سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های گردشگری، رونق اقامتگاه های بوم گردی، جذب اعتبارات و افزایش ظرفیت های اقامت گردشگران در سال 1397 شده است.
وی با بیان اینکه امسال ظرفیت اقامت مسافران در تکاب 2 برابر شده است، اظهار داشت: هم اینک ظرفیت اسکان و اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان به 350 نفر رسیده است که نسبت به سال های گذشته رشد کمی و کیفی قابل ملاحظه ای دارد.
وی بیان کرد: احداث و توسعه اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای اطراف مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان در یک سال گذشته افزایش یافته و در حال حاضر 6 باب اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت 150 نفر در تکاب فعال است.
فرماندار تکاب بهره برداری از مجموعه هتل سینما و یک باب اقامتگاه بوم گردی در تکاب را از مهمترین اقدامات توسعه گردشگری در این شهرستان برشمرد و با قدردانی از تلاش های اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکاب ادامه داد: این اداره با نیروی انسانی و امکانات و منابع محدود توانسته خدمات مناسب و مطلوبی در حوزه فعالیت خود به شهروندان ارائه کرده است.
مکرمی با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی افزود: تمهیدات لازم برای ارایه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی و اسکان آنان در شهر تکاب و مجموعه تخت سلیمان فراهم شده است.
وی اظهار داشت: فعالان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در حالی که به بیان کمبودها و انتقاد از نارسایی ها می پردازند، اقدامات انجام یافته و دستاوردهای دستگاه های اجرایی را نیز بازگو کرده و در این زمینه منصفانه و اخلاق مدارانه عمل کنند و از تخریب بپرهیزند.
در این جلسه از خدمات و تلاش های بخشدار تخت سلیمان، مسوول روابط عمومی فرمانداری و روسای بانک های عامل، ادارات و دستگاه های اجرایی عضو کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری تکاب قدردانی شد.
همچنین در آخرین جلسه شورای اداری تکاب ابوالفضل بدخشی به عنوان سرپرست جدید شهرداری و یوسف صدیقی به عنوان رییس جدید کمیته امداد این شهرستان معرفی شدند.
به گزارش ایرنا، مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری و محوطه باستانی 12 هکتاری تخت سلیمان تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در سال 1382 به عنوان چهارمین اثر ملی کشور و نخستین اثر پس از انقلاب اسلامی در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و بیش از 170 اثر میراث فرهنگی و گردشگری تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی دارد.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.