امام جمعه سلماس گفت: بی انگیزگی مسئولان سبب عدم تحقق شعار سال شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید محمد موسوی در خطبه های این هفته نماز جمعه سلماس افزود:  بی انگیزگی مسئولان و تحولات اقتصادی و نوسانات گوناگون سبب شد شعار سال 97 که تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی است، بطور مساعد محقق نشود .

وی با اشاره به ولادت امام محمد باقر(ع) و حلول ماه  رجب گفت: امام باقر (ع)الگوی جهاد و نهضت علمی در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری است و  سیره عملی امام محمد باقر (ع) بهترین راهنما برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط جوانان و توجه به نیازهای کشور به اقتضای زمان حاضر که همانا رشد و ترقی فناورانه و علمی در جامعه است .

امام جمعه سلماس تصریح کرد: تاکید بر جایگاه علم و علم آموزی و توجه به نشر علوم مختلف و تربیت دانشمندان، بهره گیری از علم قرآن و اهل بیت از جمله نکات مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که باید بدان توجه ویژه شود .

وی بیان کرد: نهادینه شدن فرهنگ شهادت در جامعه رمز تحقق پیروزی و ماندگاری ارزش جهاد فی سبیل الله و شهادت در جامعه است، چراکه عزت نظام اسلامی مرهون خون شهدا و خانواده های گرامی شان است و اگر جامعه ما امروز سرافراز است در سایه گرامی داشتن مقام شهید و تحقق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است .

وی با تبریک انتصاب رییس جدید قوه قضاییه اظهار کرد: مبارزه جدی تر با انواع فساد در کشور و جلوگیری از اتلاف منابع مختلف کشور از جمله موارد مهمی است که در بیانیه گام دوم بر ان تاکید شده و انتصاب رییس جدید قوه قضاییه از سوی رهبر انقلاب نیز در راستای تحقق همین مهم است .

حجت الاسلام موسوی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری در کشور باتاکید براینکه  بذل و بخشش موجب تکامل انسان و تعالی روح بخشنده می‌شود، اظهار کرد: در سبک زندگی انسان‌ها، عاطفه، توزیع درست ثروت، انفاق و بخشش جای دارد .

امام جمعه سلماس با بیان اینکه ارزش و اهمیت منابع طبیعی و حراست از آنها در سوره انفال به صورت مفصل برای بشر تشریح و بیان شده است، خاطر نشان کرد: علاوه بر بیانات ائمه معصومین و آیات الهی، اصل ۴۵ و ۵۰ قانون اساسی نیز به ارزش منابع طبیعی پرداخته که هردو مهم تاکید بر حفظ و حراست این نعمت الهی برای احاد مردم دارد .

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: امروزه کشور ایران با بحران جدی نابودی محیط زیست و منابع طبیعی روبروست که برای جلوگیری از این فاجعه عظیم مسئولین و مردم باید با تشکیل نیروهای ۵۰ میلیونی اهتمام ورزند .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.