سیدکامل حسینی روز چهارشنبه در جلسه برنامه ریزی برای گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: این هفته فرصت مناسبی برای استفاده از توان و پتانسیل دستگاه های اجرایی در جهت گسترش فرهنگ سازی حفظ و حراست از منابع طبیعی فراهم کرده است.
وی بیان کرد: کاشت 100 اصله نهال در مزار شهدای نلاس به یاد 853 شهید گلگون کفن شهرستان، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا، برگزاری کارگاه های آموزشی در مدارس و دانشگاه ها، مسابقات مقاله نویسی و نقاشی، عکاسی، همایش پیاده روی و سخنرانی روحانیون در نماز جمعه با موضوع منابع طبیعی از مهمترین برنامه های این هفته است.
اقصی نخشی پور سرپرست فرمانداری سردشت هم با بیان اینکه برنامه های نمادین می توانند به عنوان یک محرک در اذهان عمومی تاثیر گذار باشند بر اجرای متنوع و باشکوه برنامه ها تاکید کرد و گفت: باید برنامه هایی را اجرا و مکان هایی رابرای کاشت نهال انتخاب کرد که بیانگر پیام های فرهنگی و تاثیر گذار باشند.
وی افزود: سردشت با 90 هزار هکتار بیشترین میزان جنگل را در آذربایجان غربی داراست که این موضوع وظیفه هر یک از شهروندان را در قبال حفاظت از جنگل ها چندین برابر می کند.
به گزارش ایرنا، سردشت با 90 هزار هکتار جنگل و 30 هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل های آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده است.
جنگل های سردشت جزو جنگل های زاگرس شمالی و در طول بیش از 50 هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی دارای اهمیت زیادی است.
15 تا 21 اسفند به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
7562/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.