به گزارش ایرنا، در این جلسه هر یک از اعضای حاضر به بیان نظرها و پیشنهادهای خود در زمینه های مختلف پرداختند ولی در مجموع به جز چند نفر از اعضا بقیه به سخنرانی و بیان عملکرد دستگاه متبوع خویش و ارایه نظر در مورد معضلات مختلف اجتماعی و اقتصادی و کمتر فرهنگی پرداختند که این امر با انتقاد شماری از اعضا نیز روبرو شد.
فرماندار مهاباد نیز در خلال این جلسه هر چند که چند بار نسبت به ارایه راهکار در مورد موضع جلسه از سوی اعضا به جای پرداختن به حاشیه ها تذکر داد ولی آنچه که از اعضا در مورد بیان برنامه های کاربردی و تفصیلی در این حوزه انتظار می رفت، کمتر پرداخته شد.

** افزایش مشارکت مردمی در گرو دخیل کردن مردم در تصمیم هاست
فرماندار مهاباد با بیان اینکه مشارکت های اجتماعی را در زمینه های مختلف باید بالا برد تا بتوان بهره خوبی از این مشارکت گرفت گفت: جلب مشارکت های مردمی در اجتماع نیازمند افزایش ضریب اعتماد عمومی است زیرا تا اعتماد عمومی مردم افزایش پیدا نکند مشارکت هم ارتقا نخواهد یافت.
ایرج شجاعی افزایش مشارکت های اجتماعی را موجب بالا رفتن امنیت اجتماعی عنوان کرد و افزود: مسوولان باید در تصمیم گیری ها مردم را دخیل کنند زیرا این امر موجب خواهد شد این تصمیم گیری ها به نتایج خوبی منجر شود.
وی اضافه کرد: نباید مسوولان در اتاق های خود نشسته و برای مردم تصمیم گیری کنند زیرا اگر قرار باشد ما تصمیم بگیریم و مردم اجرا کنند بدون شک با شکست مواجه خواهد شد.
وی با تاکید بر فراهم ساختن بسترهای لازم برای جلب مشارکت مردم افزود: مسوولان باید از مشارکت های مردمی استقبال و نظرهای سازنده و قابل اجرای مشارکت کنندگان را در بخش های مختلف استفاده کنند.
فرماندار مهاباد جلب مشارکت مردمی را یک اصل دانست و ادامه داد: اگر زمینه مناسب برای مشارکت مردم به صورت جدی و نهادینه مهیا شود و مردم باور کنند به نظرهای مشورتی سازنده آنان توجه می شود با شوق و انگیزه مضاعفی در امور مختلف شرکت خواهند کرد.

** جذب مشارکت اجتماعی کلید حل مشکلات است
امام جمعه مهاباد اظهار داشت: مسوولان باید تلاش کنند پروژه های مشارکتی را در جامعه رواج دهند و به نوعی تصدی گری یکجانبه را از سطح جامعه حذف کنند.
ماموستا عبدالسلام امامی با بیان اینکه مسوولیت پذیری و مشارکت فعال در بخش های مختلف اجتماع نیازمند مشارکت فعال همه دستگاه های اجرایی و آحاد جامعه است، گفت: جلب مشارکت های مردمی تنها نباید در یک حوزه خلاصه شود زیرا تمامی حوزه ها به این مهم نیاز دارد بطوری که مشارکت مردم در آسیب های اجتماعی موجب ارتقای امنیت در جامعه می شود و مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد نیز موجب توسعه کشور می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت پاسخگویی از سوی مسوولان پرداخت و گفت: مشکلات عدیده ای هم اکنون در جامعه وجود دارد و مردم با تنگناهای زیاد مواجه هستند که مسوولان در این شرایط باید در کنار مردم باشند.
ماموستا امامی افزود: بزرگترین تسکین برای مردم در وضعیت بحران اقتصادی فعلی، شفافیت، مسوولیت پذیری و پاسخگو بودن آنان است.
در ادامه این جلسه شماری از اعضای جلسه به بیان مشکلات موجود در بخش ورزش، مساله حاشیه نشینی، نیاز به ساماندهی فضاهای مجازی، ایجاد سراهای محله، توسعه فعالیت های فرهنگی، استفاده از ظرفیت های دانشگاهی، تمهیدات اندیشیده شده برای آموزش راهنمایان گردشگری و اهمیت توجه به فعالیت های فرهنگی در مساجد پرداختند.
پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی مهاباد با تعیین «رسیدگی به حاشیه نشینی در مهاباد» به عنوان دستور جلسه آتی این شورا به پایان رسید.
شورای فرهنگ عمومی زیر مجموعه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران بوده و رییس این شورا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و جلسات آن در استان ها نیز به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و در شهرستان ها به ریاست امام جمعه برگزار می شود.
شورای فرهنگ عمومی کشور 10 هزار نفر در سراسر کشور عضو دارد.
6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.