کارگردان این نمایشنامه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه 6 ماه برای آماده سازی متن این اثر تحقیق کرده اند، افزود: حدود چهار ماه نیز همراه 22 بازیگر این نمایش نامه تمرین های لازم صورت گرفته است.
شهریار نیریز نقدهی ادامه داد: بیان اوضاع تاریخی شهرستان نقده و تاثیر مستقیم بر روی بیننده مهمترین ضرورت اجرای این نمایشنامه بوده و بزرگترین هدف اجرای این اثر 90 دقیقه ای است.
وی بیان کرد: برای تهیه متن این نمایشنامه از آثار و کتب تاریخی و اسناد موجود در شهرستان استفاده شده است و تاریخ 150 سال گذشته را به تصویر می کشد.
وی اضافه کرد: بخشی از داستان نمایش مربوط به زندگی خیر نقده ای به نام «نجف قلی خان دوم» در برهه ای 20 ساله است که با اندیشه خیر خود به اهالی این شهرستان کمک می کند.
وی گفت: همچنین این نمایش معظل ها و مشکل های اهالی شهرستان نقده را در کنار یک رابطه عشقی با زبانی ساده به تصویر می کشد.
کارگردان و نویسنده این اثر افزود: این نمایش فارغ از هرگونه پیچیدگی با لایه هایی باز و قابل فهم با مخاطب ارتباط برقرار می کند و این اثر ذهن تماشاگر را با مسائل سخت و پیچیده به چالش نمی کشد بلکه با زبانی ساده مفاهیمی را با زبانی جذاب ارائه می کند.
نیریز نقدهی بیان کرد: دکور این صحنه به صورت مینیمال طراحی شده است.
به گزارش ایرنا شهریار نیریز نقدهی متولد 1341 در نقده بوده و کارشناس علوم تربیتی است؛ وی با خلق اثری به نام 'روزنه' در سال 1367 نمایشنامه نویسی و در همین سال با نمایش صحنه ای 'من خدای سه تایی را قبول ندارم' کارگردانی تئاتر را به صورت حرفه ای آغاز کرد.
نمایش صحنه ای 'صادق' به نویسندگی و کارگردانی 'شهریار نیریزنقدهی' در سال 1396 برگزیده جشنواره تئاتر منطقه ای معلولان اردبیل شد و رتبه اول نویسندگی و رتبه دوم کارگردانی را بدست آورد.
7129/9918
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.