به گزارش ایرنا نخستین همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفت و گوی ادیان با حضور رهبران و شخصیت های مذهبی ادیان ابراهیمی طی 10 و 11 بهمن سال جاری در تالار قدس حرم مطهر رضوی در مشهد مقدس برگزار شد.
در آیین اختتامیه این همایش علاوه بر امام جمعه مهاباد از 2 نفر دیگر از علما و اندیشمندان برجسته دینی در سطح بین المللی شامل «پروفسور جوزف ایلول» استاد دانشگاه پاپی توماس آکویناس و «دکتریونس حمامی لاله زار» مرجع دینی کلیمیان ایران و همچنین خانواده شهید «هرمز باباخانی» از شهدای آشوری قدردانی شد.
ماموستا «دکتر عبدالسلام امامی» که به عنوان عضو هیات رییسه این همایش نیز انتخاب شده بود به عنوان سخنران ویژه با ارایه مقاله‌ای تحت عنوان «محبت و خانواده در ادیان آسمانی» در این همایش بین المللی حضور داشت.
در این همایش 6 پنل تخصصی با موضوعات خدامحوری در ادیان، عقلانیت و دیانت، محبت و عدالت، زندگی مسالمت آمیز در پرتو ادیان، تربیت دینی و چالش های عصر معاصر و نیز حقوق بشر در ادیان الهی با حضور شخصیت های برجسته ادیان اسلام، زرتشتی، مسیحییت و یهود از سراسر دنیا برگزار شد.
برای برگزاری این همایش هشت پیش نشست در این ارتباط شامل چهار پیش نشست در کشورهای هند، لبنان، اندونزی و مالزی و چهار پیش نشست در شهرهای قم، تهران، اصفهان و ارومیه برگزار شده بود.
121 مقاله علمی توسط پیروان ادیان زرتشتی، صائبین، یهود، مسیحیت و مسلمانان شیعه و سنی کشورهای ایران، الجزایر، پاکستان، اندونزی، فیلیپین، لبنان، هند، مالزی، کنیا، پروتوریا، عراق و سوریه به دبیرخانه همایش ارسال شده بود.
دکترعبدالسلام امامی دارای تحصیلات سطح 3 حوزوی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین استاد دانشگاه و مدرس مدرسه علوم دینی است و در مهر امسال به عنوان امام جمعه مهاباد به جای ماموستا قادر سهرابی معرفی شد.
3020/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.