محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در دیدار با رییس سابق و جدید سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: بخش کشاورزی به عنوان مهمترین بخش اقتصادی استان است که با کمترین هزینه و سرمایه گذاری می توان تعداد بیشتری اشتغال پایدار در این بخش ایجاد کرد.
وی بیان کرد: ایجاد پروژه های کوچک روستایی در مناطق کمترتوسعه یافته با به کارگیری تمام ظرفیت های استان لازم و ضروری است و به کارگیری تکنولوژی های جدید، یافته های علمی، آماده سازی زیرساخت ها و جذب سرمایه گذاری از مهمترین عوامل پیشرفت در بخش کشاورزی محسوب می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این دیدار بیان کرد: کشاورزی قراردادی و خرید تضمینی محصولات کشاورزی از عواملی است که توجه به آنها می تواند در تشویق کشاورزان به تولید با بهره وری بالا کمک کند.
رسول جلیلی با بیان اینکه با توجه به منابع محدود تلاش این بخش بر روی نقاط هسته ای و کلیدی متمرکز خواهد شد، اضافه کرد: در مدیریت جدید برنامه‌ریزی‌ها بیشتر بر روی پیشران‌های توسعه کشاورزی در کنار احیای دریاچه ارومیه به عنوان اولویت اول سازمان جهاد کشاورزی استان متمرکز می شود تا وضعیت معیشت کشاورزان با استفاده از فناوری های نوین در بخش کشاورزی بهبود یابد.
به گزارش ایرنا در آذربایجان‌غربی بیش از ۶.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود که این میزان ۶ درصد تولیدات کشاورزی کشور را شامل می شود؛ این استان در تولید اغلب محصولات کشاورزی از جمله چغندرقند، سیب درختی و عسل رتبه نخست کشور را داراست.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.