مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی از فقر فضاهای فرهنگی رنج می برد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حجت الاسلام ناصر خدایاری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در محل دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد خاطرنشان کرد: در طول ۲۵ سال که از آغاز فعالیت شورای فرهنگ عمومی استان می گذرد ۸۸۰ جلسه در سطح استان و شهرستان ها برگزار شده است که حاصل آن تصویب بیش از ۴۶۰۰ مصوبه بوده است.
وی با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی در مقایسه با استان های مجاور از فقر فضای فرهنگی قابل توجهی رنج می برد تصریح کرد: سرانه فضای فرهنگی در استان حدود ۲۵ متر مربع به ازای هر ۱هزار نفر است در حالی که این رقم در آذربایجان شرقی ۷۵ مترمربع است.
حجت الاسلام خدایاری افزود: سرانه صندلی های فضاهای فرهنگی هنری در آذربایجان غربی ۲.۵ صندلی به ازای هزار نفر است اما در آذربایجان شرقی به ازای هر هزار نفر ۸صندلی در فضاهای فرهنگی هنری داریم و لذا دولت باید نگاه ویژه ای به عرصه فرهنگ و هنر آذربایجان غربی داشته باشد تا کمبودهای استان در این بخش رفع و پتانسیل های مغفول مانده آن شکوفا شود.
وی همچنین افزود: در سطح شهرستان ارومیه تنها ۳ سینمای فعال داریم این درحالی است که استان هم جوار ما ۲۰ سینمای فعال در مرکز استان دارد که این خود نشان از توسعه نامتوزان زیرساخت های فرهنگی در آذربایجان غربی نسبت به سایر استان ها دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با مقایسه میزان فروش نمایشگاه های کتاب در سال جاری در دو استان آذربایجان غربی و شرقی گفت: میزان فروش نمایشگاه کتاب اخیر تبریز ۶ و نیم میلیارد تومان بود در حالی که نمایشگاه کتاب ارومیه در سال جاری تنها در حدود ۴۵۰ میلیون تومان بوده است چرا که آذربایجان غربی در شاخص های فرهنگی و نمایشگاهی از حداقل زیرساخت ها نیز محروم است.
وی ضعف سواد رسانه ای و تهدیدات فضای مجازی را از مهم ترین آسیب های اجتماعی و عوامل تهدید کننده بنیان خانواده ها عنوان کرد و افزود: باید با افزایش سواد رسانه ای جامعه و خانواده ها آنان را از گزند آسیب های فضاهای مجازی مصون داریم و خانواده را به عنوان یک پایگاه پاسدار ارزش های اخلاقی،اسلامی واجتماعی مطرح سازیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.