به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز یکشنبه در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در ارومیه در جمع معلمان و دانش آموزان مدرسه شاهد نور الزهرا(س) افزود: دانش آموزان اگر خواهان موفقیت و پیشرفت در همه عرصه های زندگی هستند باید به پدر و مادر خود احترام بگذارند.
وی ادامه داد: خداوند در این صورت مسیر پیشرفت را برای انسان هموار می کند و در مراحل مختلف زندگی درهای موفقیت و پیشرفت به روی وی گشوده می شود.
وی گفت: اطاعت و توجه به پدر و مادر بعد از اطاعت از اوامر الهی ارجحیت دارد و در قرآن کریم بارها بر آن تاکید شده است.
وی معلمی را شغل انبیای الهی عنوان کرد و گفت: این تعبیر بهترین و با ارزش ترین جایگاه را برای معلمان در دین اسلام رقم زده است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: تکریم جایگاه معلم ضروری است و یادآوری شان و منزلت معلمان نیز در جامعه باید تکرار شود.
وی با بیان اینکه تقدیر مقام معظم رهبری از مسوولان متدین آموزش و پرورش بسیار ارزشمند است، افزود: انبیا از نخستین معلمان بشری بودند که همواره باید از آنان درس گرفته شود.
وی درباره حق معلم به گردن دانش آموز و بزرگداشت مقام معلم توسط دانش آموزان بیان کرد: دانش آموزان باید به حرف معلم گوش فرا دهند، خوب فرا بگیرند، صدایشان را بالاتر نبرند، وقتی سوالی از معلم پرسیدند، بیایستند و منتظر جواب معلم باشند و پیشدستی نکنند.
وی با بیان اینکه در کلاس درس باید تمام توجه دانش آموز به معلم باشد، افزود: برجسته سازی خوبی های معلمان لازم است؛ با دشمن معلم همنشینی و با دوست وی دشمنی نکنید.
به گزارش ایرنا زنگ مهر و آغاز سال جدید تحصیلی در ارومیه با حضور مسوولان استانی و دانش آموزان به وسیله نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نواخته شد.
برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در بخش جنبی این آیین از دیگر برنامه های روز اول سال تحصیلی جدید در ارومیه بود.
امسال 583 هزار دانش آموز استان رهسپار پنج هزار مدرسه شدند و پیش بینی می شود این تعداد تا آبان ماه هفت تا 10 هزار نفر افزایش یابد.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.