به گزارش ایرنا کیومرث دانشجو روز چهارشنبه در اختتامیه نشست مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور افزود: بخش زیادی از منابع آبی به صورت غیراصولی مصرف می‌شود و این امر سبب بروز مشکلات فراوانی در حوزه کشاورزی شده است.
وی با اشاره به روند خشکی دریاچه ارومیه بیان کرد: کاهش سطح دریاچه ارومیه از سال 1374 شروع شد و سالانه 40 سانتیمتر افت تراز دریاچه گزارش شد؛ در حالی که با تفکر جبران آن از توجه جدی به بحران غفلت شد.
وی گفت: رودخانه ها یکی از منابع اصلی تغذیه دریاچه بوده و امروز به علت برداشت های بی رویه آب و چاه های فراوان غیرمجاز، آب های سطحی نیز رو به کاهش است.
دانشجو گفت: تغییر اقلیم، تغییر رژیم بارش ها در سال های اخیر، کاهش میران بارش برف، برداشت های بی رویه و سایر عوامل موجود موجب کاهش ورودی آب به دریاچه شده است و اگر این روند ادامه یابد مشکلات اساسی رخ می دهد.
وی با اشاره به عواقب خشکی دریاچه ارومیه گفت: با خشک شدن دریاچه ارومیه ریزگردهای نمکی کل منطقه را فرا خواهد گرفت و سبب آلودگی محیط و بروز بیماری های فراوان می شود.
دانشجو با اشاره به نقش بانوان در اصلاح الگوی مصرف ادامه داد: بانوان در پیروزی انقلاب و پیشرفت های نظام اسلامی نقش های موثری ایفا کرده اند.
وی افزود: آنان می توانند در عرصه کنونی نیز روش‌های صحیح و بهینه الگوی مصرف را به اعضای خانواده آموزش دهند و سبب تغییر روش الگوی مصرف شوند.
وی بیان کرد: آموزش بانوان در این راستا می تواند به آموزش ها و نتایج اثربخشی در جامعه منتهی شود.
دانشجو گفت: بانوان می توانند علاوه بر اینکه مشاورانی ارزشمند در مشاغل اجتماعی باشند در زمینه اطلاع رسانی نیز در جامعه گام های مناسبی بردارند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی 2 روز میزبان شرکت کنندگان در این جلسه شامل مدیران کل امور بانوان استانداری سراسر کشور، دهیاران زن، مشاوران دستگاه های اجرایی و فرمانداری های استان بود.
در این 2 روز حاضران در جلسه از مرکز آموزش و اشتغال زنان سرپرست خانوار، پارک علم و فن آوری، کارخانه سنگ پارسیان، فعالیت های جهاد کشاورزی، شرکت آنیل طب، کلیسای ننه مریم و تفرجگاه بند ارومیه بازدید کردند.
تبادل نظر و بررسی روند فعالیت ها و اقدامات در دست اجرای دفاتر استانی، ارائه گزارش از روند عملیاتی سازی اعتبارات نیم درصد اعتبارات بند 'ک' تبصره 12، ارائه گزارش ویژه در زمینه اجرایی سازی مواد 101 و 102 برنامه ششم توسعه همراه با گزارش کارشناسان ستاد، ارائه گزارش فرآیند اجرایی سازی 30 درصد انتصابات مدیران زن، ارائه گزارش مشاور امور بانوان وزارت نیرو و مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان غربی، سخنرانی استاندار آذربایجان غربی و ارائه گزارش اجرایی سازی مصوبات اولین نشست سراسری همراه با جمع بندی نشست از برنامه های این نشست 2 روزه بود.
این نشست امروز چهارشنبه با بازدید بانوان از دریاچه ارومیه به پایان رسید.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.