مهرناز خوشنویس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایش 'صدای انسانی' با ترجمه و کارگردانی رضا رجایی امروز در بخش غیررقابتی جشنواره در تماشاخانه چیچست ارومیه با پنجاه درصد تخفیف در قیمت بلیت برای دوستداران تیاتر اجرا شد.
وی اضافه کرد: نمایش های «کریم آقا» به کارگردانی محمد خیرخواه در تماشاخانه چیچست، «ساری گلین و دلی عاشیق» به کارگردانی هوشنگ بابایی در تالار وحدت و «مجلس خستو شدن حملط» به کارگردانی مشترک 'مرتضی نورپور و پیمان سلیمانی' نیز در تماشاخانه چیچست به روی صحنه رفت.
وی ادامه داد: نمایش های بخش رقابتی روز اول این جشنواره در راستای تکریم مخاطبان هنر مردمی تیاتر به صورت رایگان به اجرا درآمد.
به گزارش ایرنا روز دوم جشنواره /هفتم شهریور/ ساعت 10 با نمایش 'عاشقانه هایم را باد برده' به کارگردانی پدرام رحمانی در تماشاخانه چیچست شروع می شود.
در روز دوم همچنین نمایش «عروسک» به کارگردانی علی قبچاق ساعت 12 در پلاتو هنر، «ترانه های تله تارا» به کارگردانی وحید حصاری ساعت 16 در تماشاخانه چیچست، «مرگ به روش نهنگ ها» به کارگردانی حجت الله قاسم نژاد ساعت 18 در پلاتو هنر و 'نارین' به کارگردانی امید پیرو اسلام ساعت 20 در تالار وحدت به روی صحنه می رود.
هفت گروه نمایشی از ارومیه و هفت گروه نمایشی از دیگر شهرستان ها آثار خود را به دبیرخانه سی امین جشنواره تیاتر آذربایجان جهت بازبینی ارسال کرده بودند که چهار نمایش از مرکز استان و چهار اثر از شهرستان ها به بخش رقابتی این جشنواره استانی راه یافت.
تیاتر به عنوان دماسنج جامعه به چالش های مختلف اجتماعی حساسیت نشان می دهد و اهمیت وجود آن در جامعه به حدی است که تاثیرگذاری اش گاهی از سخنرانی های تربیتی بیشتر است زیرا از یک سو جوانان به هنرهای نمایشی گرایش دارند و از سوی دیگر تاثیرگذاری تیاتر با فراهم سازی زیرساخت ها افزایش می یابد.
7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.