رضوان حکیم زاده روز سه شنبه در حاشیه جشنواره جابربن حیان در جمع خبرنگاران تبریز اظهارداشت: برخی از دانش‌آموزان به دلیل مسائل فرهنگی و برخی دیگر نیز به علت تامین نشدن هزینه‌ها توسط خانواده ها مجبور به ترک تحصیل شده اند .
وی با بیان اینکه رویکرد وزارت آمــوزش و پــرورش پوشش تحصیلی تمام دانش آموزان است، از طرح جذب فارغ التحصیلان روستایی به عنوان معلم آموزش ابتدایی در همان روستا خبر داد و گفت: با توجه به چالش کمبود معلم در مناطق روستایی و عشایری از مهر امسال تلاش می کنیم از جوانان فارغ التحصیل روستایی برای تدریس در روستاها استفاده کنیم.
حکیم زاده از تحصیل یک میلیون و 483 هزار کلاس اولی در سال تحصیلی جدید در کشور خبر داد و گفت: امسال حدود 43 هزار دانش آموز نسبت به سال گذشته به مجموع دانش آموزان کشور افزوده می شود.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر بیش از 60 درصد جمعیت دانش آموزی در دوره ابتدایی در کلاس‌هایی با تراکم بالای 26 درصد تحصیل می‌کنند، گفت: این در حالی است که طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش، تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درس تحت هیچ شرایطی نباید بیش از حد مجاز باشد.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از وجود 180 هزار کلاس با جمعیت کم‌تر از 25 نفر دانش آموز در کشور خبر داد .
حکیم زاده با اعلام اینکه نرخ پوشش پیش دبستانی در کشور از 38 درصد به 71 درصد رسیده است، گفت: امسال 2 استان خوزستان و قزوین به عنوان پایلوت برای پوشش 100 درصدی پیش دبستانی انتخاب شده و در برخی از استان‌های محروم نیز این نرخ به بالای 90 درصد رسیده است.
وی با بیان این‌که نظارت بر پیش دبستانی ها بر عهده آموزش و پرورش است، افزود: نرخ پوشش دوره پیش دبستانی در آذربایجان شرقی 86 درصد است.
معاون وزیر آموزش و پرورش هدف از برگزاری جشنواره جابربن حیان را تغییر رویکرد تدریس در دوره ابتدایی عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان در این جشنواره می‌توانند با خلاقیت خود رشد پیدا کنند .
وی خاطرنشان کرد: در همین جشنواره‌ها برخی از دانش آموزان، مجوزهای اختراع گرفته و از ایده آن‌ها نیز حمایت می‌شود.
هفتمین جشنواره کشوری طرح های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی با عنوان جابربن حیان 28 مرداد در تبریز آغاز به کار کرد و امروز به کار خود پایان داد.
192 طرح منتخب دانش آموزی از سراسر کشور در حوزه ساخت، طراحی و آزمایش، پس از گذراندن مراحل مدرسه ای، منطقه ای و استانی به جشنواره هفتم راه یافته و در قالب نمایشگاهی به تماشا گذاشته شدند.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.