اکرم طبقچی روز دوشنبه همزمان با آغاز هفته حمایت از بیماران هموفیلی در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون این کانون در محل استیجاری مستقر بوده و مدت زمان اجاره این دفتر در ساختمان کیمیا روبروی بیمارستان شهید مدنی، 4 شهریور ماه به پایان می رسد.
وی یادآوری کرد: برای تمدید اجاره این محل 18 میلیون ریال اجاره ماهانه از سوی مالک درخواست شده و خیری که پول پیش دفتر را نیز داده بود خواهان برگرداندن پول خود شده است.
مدیرکانون هموفیلی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این کانون مردم نهاد است، ادامه داد: اگر مسوولان ذیربط حتی یک کانکس نیز در اختیار این کانون قرار دهند ما آماده ارایه خدمات به بیماران هموفیلی و خانواده های آنان در این کانکس هستیم.
طبقچی اظهار داشت: مجوز این کانون از سوی وزارت کشور صادر شده است بنابراین نهادهای حمایتی هیچ گونه حمایتی از آن نمی کنند و بودجه دولتی نیز برای آن تخصیص نمی یابد.
وی گفت: خیران علاقه مند برای کمک به بیماران هموفیلی می توانند از طریق کد موبایلی #564753*999*788* یا شماره حساب 0106687285006 یا شماره کارت 6037991199509815 از این بیماران حمایت کنند.
مدیر کانون هموفیلی آذربایجان شرقی اظهار داشت: برای ایجاد مجتمع درمانی رفاهی برای بیماران هموفیلی یک هزار و 500 متر زمین در شهرک خاوران واقع در جاده باسمنج از سوی شهرداری منطقه 9 به صورت اهدایی به این کانون واگذار شده است.
طبقچی با بیان اینکه جهاد کشاورزی برای تغییر کاربری این زمین درخواست عوارض و مالیات از این کانون مردم نهاد کرده است، افزود: این کانون توان پرداخت مبلغ درخواستی را ندارد بنابراین نیازمند کمک و مساعدت سازمان جهاد کشاورزی، مسوولان و خیران استان است.
وی با اشاره به اینکه این مجتمع در 4 طبقه طراحی شده و در آن خدمات آب درمانی، فیزیوتراپی، آزمایش های تشخیصی، مراقبت های پس از درمان و هتلینگ برای بیماران هموفیلی ارایه می شود، گفت: در صورت احداث این مجتمع بیماران هموفیلی و خانواده های آنان می توانند از امکانات آن بهره مند شوند.
هم اکنون حدود 600 بیمار هموفیلی در آذربایجان شرقی عضو کانون هموفیلی استان هستند.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.