محسن ارشدزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: یکهزار نفر به صورت مستقیم و هفت هزار نفر نیز در مراکز غیر دولتی امور بهزیستی برای جامعه هدف استان خدمات ارایه می دهند.
وی با بیان اینکه در حوزه توانبخشی 120 مرکز بصورت روزانه و شبانه روزی برای جامعه هدف خدمات ارایه می دهند، افزود: 80 مرکز به صورت روزانه و 40 مرکز نیز بصورت شبانه روزی برای سالمندان، بیماران اعصاب و روان، بیماران قطع نخاعی و سایر معلولان خدمات می دهند که سال گذشته سه هزار سالمند و هفت هزار بیمار اعصاب و روان از خدمات این مراکز بهره مند شدند.
مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه سال گذشته 16 هزار معلول در استان مستمری دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: سه هزار و 88 نفر دانش آموز معلول تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و 927 معلول ضایعه نخاعی نیز از خدمات بهزیستی بهره می‌برند.
ارشدزاده با اشاره به معافیت سربازی 290 نفر از خانواده معلولان و نیز دریافت 138 پلاک خودرو توسط جامعه هدف گفت: در حوزه معاونت امور اجتماعی 10 هزار خانواده زن سرپرست خانوار و همچنین 110 خانواده چندقلو مورد حمایت‌ بهزیستی استان هستند.
وی خاطرنشان کرد: چهار هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می‌باشند که 2هزار و 700 نفر از آنان تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی و 2 هزار و 500 نفر نیز تحت پوشش صندوق روستاییان و عشایر قرار دارند.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی اظهار داشت: سال گذشته تعداد اورژانس‌های اجتماعی از پنج به 16 اورژانس در شهرستان‌ها افزایش یافت و هم اکنون 17 شهرستان دارای پایگاه خدمات اجتماعی هستند.
وی در خصوص آمار کودکان کار نیز گفت: 105 کودک خیابانی در سال گذشته جمع آوری و ساماندهی شدند، همچنین یکهزار و 820 کودک بی سرپرست یا بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی بودند که یکهزار و 540 نفر از آنان به کنار خانواده و آشنایان شان بازگشتند.
ارشدزاده، تعداد مهد کودک های استان را یکهزار مورد اعلام کرد و افزود: در این مهدکودک ها سه هزار و 500 نفر مشغول به کار هستند.
وی با بیان اینکه 126 مرکز مشاوره و خدمات روانشناخی دولتی و غیردولتی تحت نظر سازمان بهزیستی مشغول ارائه خدمات هستند، خاطرنشان کرد: همچنین در بحث درمان معتادان 31 هزار و 500 نفر خدمات ترک اعتیاد دریافت کرده‌اند.
ارشدزاده ادامه داد: در بحث توانمندسازی بهبودیافتگان، سال گذشته به 800 نفر از این افراد با اعتبار 63 میلیارد ریال مساعدت شد.
وی آمار افراد مبتلا به ایدز در استان را 150 نفر اعلام کرد و گفت: سال گذشته 90 مورد کودک آزاری و 215 مورد اقدام و مداخله پیشگیری از خودکشی صورت گرفت که در سه ماهه اول امسال این آمار 63 مورد است.
ارشد زاده با اشاره به هفته بهزیستی در مورد برنامه های این هفته اظهار داشت: 126 طرح آماده بهره برداری است که شامل 78 واحد مسکن مددجویان و معلولان، 16 واحد مربوط به خانواده‌های 2 معلول به بالا و 48 طرح در حوزه تخصصی به ارزش 115 میلیارد ریال می باشد.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی دیدار با مسوولان استان، خانواده مددجویان و همایش روز دختر را از دیگر برنامه‌های بهزیستی برشمرد.
ارشد زاده خاطرنشان کرد: سال گذشته نزدیک به 350 طرح در استان به ارزش ریالی 300 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.