به گزارش ایرنا، محمد نفریه روز چهارشنبه در سومین همایش حجاب و عفاف ویژه مدیران مهدهای کودک آذربایجان‌شرقی در تبریز همچنین به فعالیت 400 آدینه مهد در سراسر کشور نیز اشاره کرد و افزود: با حمایت بهزیستی مهدهای کودک در روستاها در حال گسترش است.
وی با بیان اینکه سال گدشته 100 درصد مهدکودک های روستاها تحت پوشش یک وعده غذای گرم قرار گرفت، اظهار داشت: یک‌ هزار و 400 مهدکودک در حاشیه‌ شهرها وجود دارد.
نفریه با بیان اینکه آدینه‌مهدها در مصلاها و مساجد فعال است، یادآوری کرد: طبق بررسی های انجام شده‌ در مساجدی که این مهدها فعالند، استقبال از نماز جمعه زیاد است بنابراین تلاش می شود در 700 مسجدی که نماز جمعه برپا می‌شود، آدینه‌مهد ایجاد شود.
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور با اشاره به روز عفاف و حجاب نیز گفت: عفاف و حجاب امری فطری بوده و حجاب در تمام ادیان جایگاه داشته و برای ایران قبل از اسلام نیز این فریضه وجود داشت.
نفریه افزود: نقش حجاب در جامعه بسیار زیاد بوده و مربیان مهدکودک ها نقش بسیار مهمی در تربیت کودکان زیر 6 سال برعهده دارند.
وی با اشاره به اقدام های سازمان بهزیستی برای آموزش مهارت اسلامی و آموزه‌های دینی به کودکان یادآوری کرد: تربیت نونهالان وظیفه ای سنگین بر عهده مربیان است و اگر در مقابل نکات مثبت مهدهای کودک کشور برخی نکات منفی نیز دیده می شود نباید خدمات بزرگ این مجموعه را نادیده گرفت.
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور گفت: برای گسترش عفاف و حجاب در نهادها و قواعد رفتاری مربیان و سوق دادن کودکان به سمت فطرت پاک و معارف دینی، بدنبال تبیین یک استاندارد مناسب برای پوشش مربیان و کارمندان مهدها هستیم.
نفریه، تهیه و توزیع بسته‌های مختلف عفاف و حجاب و بیش از 200 هزار جلد کتاب در بین مردم را از اقدام های این اداره کل اعلام کرد.
وی با اشاره به اجرای 'طرح نیک' (نماز یاوران کوچک) بهزیستی با همکاری ستاد اقامه نماز گفت: از سوی ستاد اقامه نماز سه سال متوالی سازمان بهزیستی سازمان در امور توسعه نماز در کشور به عنوان برگزیده انتخاب شده است.
نفریه یادآوری کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به دلیل کم توجهی و غفلت از افراد در سنین کودکی بوده و اولیا و مربیان باید بیشتر به کودکان توجه کنند.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.