محمودرضا حقی فام روز چهارشنبه در جلسه منطقه ای کمیته ملی کاهش تلفات در تبریز افزود: میزان تلفات انرژی الکتریکی، یک عملکرد سنج برای شرکت های توزیع است.
وی تاکید کرد: باید روش های طراحی شبکه های توزیع به منظور کاهش تلفات اصلاح شود، در عین اینکه از تلفات غیر فنی نیز نباید غافل بود.
حقی فام با اعلام اینکه هماهنگی ها جهت برنامه ریزی به منظور تعویض ترانسفورماتورهای با عمر بیشتر از 20 سال با ترانسفورماتورهای کم تلفات در حال پیگیری است، افزود: در این حرکت جهادی می توانیم هم تلفات را کاهش دهیم و هم یکی از مهمترین بخش های شبکه توزیع را بهبود دهیم.
وی همچنین بر لزوم تلاش برای پیگیری مواردی همچون داده کاوی و شناسایی هوشمندانه خطاهای اندازه گیری لوازم اندازه گیری و تاثیر آن بر کاهش تلفات با کمترین هزینه در شرکت های توزیع برق تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز هم با بیان اینکه تلفات غیرفنی می بایست جدی گرفته شود، گفت: کاهش تلفات غیرفنی سرمایه گذاری کمتری را می طلبد و تاثیرات آن زیاد و آنی است.
عادل کاظمی اعلام کرد: بر اساس مطالعات انجام شده به منظور کاهش تلفات 0.2 درصدی برق، نیازمند سرمایه گذاری بیش از هشت میلیارد تومانی هستیم.
وی ادامه داد: در بخش غیر فنی با سرمایه گذاری بسیار کمتر در زمینه هایی همچون مقابله با استفاده کنندگان برق های غیرمجاز، دستکاری لوازم اندازه گیری و کاهش عدم قرائت کنتورها امکان کاهش تلفات وجود دارد.
کاظمی با اعلام اینکه تلفات شرکت توزیع نیروی برق تبریز هم اکنون به 8.3 درصد رسیده است، گفت: در صورت توجه ویژه به تلفات غیرفنی می توان این رقم را تا 8 درصد نیز کاهش داد.
نشست منطقه ای یکروزه کمیته ملی کاهش تلفات به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق تبریز و با حضور معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر، جمعی از اعضای کمیته کاهش تلفات ملی و مسوولان شرکت های توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی، استان آذربایجان غربی و استان اردبیل در تبریز برگزار شد.
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.