به گزارش ایرنا، امین امینیان روز چهارشنبه در جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل عمومی و شورای ترافیک شهرستان خواستار رفع نقاط حادثه خیز و خطرناک این جاده شد و افزود: وضعیت این جاده در حد فاصل نظرکهریزی تا مراغه اسفناک است که باید مرمت و آسفالت ریزی شود.
وی همچنین از هشترود به عنوان شهر سد معبر یاد کرد و گفت: متاسفانه از ورودی شهر سد معبرها شروع می شود و فروشندگان اقلام و کالاهای خود را در پیاده روها و خیابان پهن می کنند و نظم عمومی شهر را به هم می زنند که شهرداری باید نسبت به جمع آوری و ساماندهی آنها اقدام کند.
امینیان با بیان اینکه قانون در سطح شهر هشترود نادیده گرفته می شود گفت: منظر عمومی شهر در سایه عدم توجه شهرداری و شهروندان بسیار زشت شده است.
وی خواستار اهتمام جدی شهرداری برای ساماندهی سد معبر در داخل شهر شد و گفت: متاسفانه تاکنون در این راستا هیچ قدمی نه از سوی شهرداری و نه از سوی شورا برداشته نشده است.
امینیان همچنین خواستار ساماندهی هفته بازار هشترود شد و افزود: درست است که بازار هفتگی برای تنظیم بازار نیاز است اما وجود این بازار در جوار جاده ترانزیتی هشترود به مراغه باعث بروز ترافیک در روزهای برپایی آن می شود.
وی هر گونه افزایش کرایه تاکسی های برون و درون شهری را غیر قانونی دانست و خواستار برخورد با افراد متخلف شد.
سرگرد عبدالله بابائیان رئیس پلیس راه هشترود - مراغه نیز گفت: چاله های خطرناکی در این جاده وجود دارد و هر لحظه امکان بروز تصادف مرگبار در ان وجود دارد لذا نیاز است ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای هر دو شهرستان هشترود و مراغه در رفع نقاط خطرخیز و روکش آسفالت اقدام کنند.
محور مراغه - هشترود به طول 101 کیلومتر با پیچ‌های خطرناک از دو شهر خداجو و نظرکهریزی گذشته و بیشتر ترددهای شهرستان‌ های جنوب استان ‌های آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان‌ غربی و شمال کردستان از این مسیر انجام می شود که با 70 سال قدمت از جاده های حادثه خیز کشور بوده و در پنج سال گذشته بیش از 800 تن در این مسیر در تصادفات رانندگی کشته و یا مصدوم شده اند.
شهرستان هشترود با وسعت یک هزار و 990 کیلومتر مربع و حدود 57 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.