به گزارش ایرنا، آیت ‌الله‌ محمدتقی پورمحمدی روز سه شنبه در دیدار کارکنان بنیاد مسکن شهرستان مراغه افزود: فعالان امر مسکن از بازسازی و مقاوم سازی خانه های روستایی غافل نباشند زیرا بسیاری از روستاها دارای بافت قدیمی بوده و در برابر زلزله مقاوم نیستند.
وی با اشاره به تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با فرمان امام راحل ادامه داد: روستاها مراکز تولیدات کشاورزی، دامی و صنایع دستی کشور محسوب می شوند از این رو توسعه زیرساخت ها و توجه به مسکن روستایی بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه روستاها سهم عمده ای در اشتغال کشور دارند اضافه کرد: در صورتی که حداقل نیازهای این مناطق تامین نشود، آسیب های اجتماعی اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.
آیت الله پورمحمدی همچنین با اشاره به ضعف ها و مشکلات مسکن مهر در شهرها، گفت: ضعف هیات مدیره تعاونی های بی تجربه مسکن مهر از علل تاخیر در تحویل واحدهای مسکونی و ایجاد مشکلات عدیده برای شهروندان و اعضای این تعاونی هاست.
وی افزود: متاسفانه بیشتر اعضای هیات مدیره تعاونی های مسکن مهر فاقد تجارب و تخصص لازم در زمینه ساخت وساز بوده و از این رو نمی توانند در کیفیت اجرا و عقد قرارداد با پیمانکاران مجرب، موفق باشند.
وی با اشاره به عدم رعایت مسائل فنی در ساخت برخی از مساکن مهر ادامه داد: مسکن مهر یکی از علل تورم در جامعه و چاپ بدون پشتوانه اسکناس بود لیکن کسی با مسکن مهر مخالفت نداشته، اما ایجاد تورم و ساخت و ساز غیر اصولی و عدم تدارک زیر ساخت های لازم از معایب این مسکن هاست.
وی اضافه کرد: در احداث هرگونه مسکن برای اقشار کم درآمد زیر ساخت های آن از قبیل فاضلاب، برق، گاز و نیازهایی از قبیل مسجد و مدرسه در نظر گرفته شود و اولویت مسئولان امر نوسازی بافت فرسوده و برخورداری از امکانات زیرساختی باشد.
مطلوبی, [۱۷.۰۴.۱۸ ۱۰:۵۹]
مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.
بخش مرکزی دارای 68 هزار نفر جمعیت بوده که تمامی روستاها دارای شورای اسلامی با 245 نفر عضو و 66 روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.
بخش سراجوی نیز دارای 25 هزار نفر جمعیت بوده که 57 روستاها دارای شورای اسلامی و 60 روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.