فرامرز افشانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این شهرستان دارای چهار هزار و 900 هکتار باغ است اظهار کرد : 16هزار و 511 تن محصولات باغی معادل 80 درصد از باغات سردرختی بویژه گردو به دلیل افت شدید دما در روزهای اخیر سرمازده شدند.
وی همچنین با اشاره به اینکه 7هزار هکتار زمین زراعی نیز در شهرستان وجود دارد افزود: 35 هزار تن محصولات زراعی از جمله سیب زمینی در اثر این سرمازدگی خسارت دیده است.
افشانی خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر و به دلیل افت شدید دمای هوا و یا همان سرمای بهاری بیشتر باغات و مزارع به ویژه در مناطق کوهستانی دچار سرمازدگی شده اند.
وی افزود: صبح امروز دمای هوا در شهرستان به زیر صفر درجه افت کرد و این کاهش دما همزمان با شروع گلدهی باغات بود و بسیاری از درختان محصول خود را در اثر سرما از دست دادند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر گفت: امیدواریم افت دما، به ریشه درختان آسیبی وارد نکند و جهاد کشاورزی در تلاش است تا رقم به روز خسارت وارد شده را برآورد و از کشاورزان خسارت دیده حمایت کند.
در شهرستان عجب شیر با چهارهزار و 900 هکتار باغات و هفت هزار هکتار زمین زارعی، سالانه بیش از 170هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود.
این شهرستان با 738 کیلومترمربع و حدود 71 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.