به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید خدابخش روز یکشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: موضوع مواد مخدر و نحوه برخورد با آن جزو اصلی ترین کارهای ما است و باید با نگاه اجتماعی و با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد به این کار بپردازیم.
وی کشف 2 هزار و 700 کیلوگرم مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در سال گذشته را قابل تقدیر دانست و گفت: راه اندازی بخش بانوان در مرکز ماده 16 هم باید با حمایت شهرداری انجام شود.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در موضوع اعتیاد و بویژه اعتیاد دانش آموزی در سطح مطلوبی هستیم، اظهار کرد: اعتیاد جزو پنج آسیب اجتماعی است که باید توجه خاصی به آن اعمال شود زیرا سیاست مد نظر رهبر معظم انقلاب هم برخورد با آسیب های اجتماعی است.
خدابخش با بیان اینکه آذربایجان شرقی در پاک بودن فضای شهری از معتادان متجاهر در کشور پیشقدم بوده و موفقیت‌هایی نیز کسب کرده است، گفت: مرکز ماده 16 در برخی از استان‌ها با ردیف بودجه مشخص وجود دارد ولی در آذربایجان شرقی این مرکز را بدون ردیف بودجه و با همکاری بین بخشی همه نهاد‌ها مدیریت می‌کنیم.
وی افزود: مدیریت و همکاران ستاد مبارزه با مواد مخدر استان نشان دادند که فقط پول حل کننده مشکل نیست بلکه یک اراده و اقدام جهادی و همکاری بین بخشی لازم است.
خدابخش با اشاره به پیش بینی افزایش کشت و تولید مواد مخدر در کشورهای همسایه، خاطرنشان کرد: باید تمام کمیته‌های این شورا برنامه‌های امسال را ارائه دهند و جدی‌تر از گذشته به مبارزه و مقابله با این آسیب خانمان سوز اقدام کنند.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه پلیس در ایام تعطیلات نوروزی در سه حوزه اقدامات عملیاتی انجام داده است، گفت: با اقدامات انجام شده برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به استان، 150 کیلوگرم مواد مخدر در مبادی ورودی کشف شد.
سرهنگ قاسم دهقان با بیان اینکه 2 باند در تعطیلات نوروز شناسایی و منهدم شد، افزود: 9 نفر از قاچاقچیان بنام استان هم در عملیات‌های نوروزی شناسایی و دستگیر شدند.
وی، اولویت دوم پلیس را پاک سازی نقاط آلوده استان به ویژه شهر تبریز با جمع آوری خرده فروشان عنوان کرد و گفت: در 69 مرحله عملیات منسجم پلیسی ، 249 خرده فروش در حین فروش شناسایی و 207 پرونده به مقامات قضایی تحویل داده شد.
سرهنگ دهقان با بیان اینکه اولویت سوم پلیس، جمع آوری معتادان متجاهر است که در ایام نوروز هم ادامه داشت، خاطرنشان کرد: یکهزار و 590 نفر از معتادان متجاهر استان شناسایی و تحویل مرکز ماده 16 و مراکز ترک اعتیاد شدند.
وی گفت: در تعطیلات نوروز با وجود بکارگیری سگ‌های مواد یاب در مرز نوردوز خوشبختانه هیچ کشفیاتی نداشتیم چرا که ورودی و خروجی های انتقال استان را کنترل می‌کنیم.
سرهنگ دهقان با اشاره به افزایش 42 درصدی کشفیات استان در سال گذشته گفت: بیش از 2.7 تن مواد مخدر کشف و 171 قاچاقچی فعال نیز در استان شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی بیشترین کشفیات را مواد مخدر سنتی و تریاک عنوان کرد و افزود: چهار هزار و 892 توزیع کننده خرد دستگیر و 14 هزار و 540 معتاد متجاهر نیز تحویل مراکز ترک اعتیاد شدند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته 32 باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شدند.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.