داوود بهبودی روز سه شنبه در جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی شهرستان اهر با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی درون‌زایی است، گفت: از تمامی منابع داخلی باید به‌ صورت بهینه استفاده شود و به این منظور باید منابع، سرمایه‌گذار و افراد متخصص را جذب کنیم.
وی با بیان اینکه بر اساس گزارش های موجود در شهرستان آذرشهر در تمامی عرصه‌ها به ویژه اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی، نسبت به گذشته اقدامات مثبتی انجام گرفته است، تشکیل کارگروه‌های مربوط در شهرستان حرکت خوبی است.
وی با اشاره به اینکه برخی از قوانین و مقررات قدرت تحرک را کم می کند، گفت: تا جایی که ممکن است باید با تسامح در اجرای قوانین برخورد کنیم.
بهبودی همراهی کارگزاران نظام دولتی در جریان تسهیل سرمایه گذاری در جهت توسعه، افزایش تولید و اشتغال را ضروری دانست.
وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی جز با همدلی و همراهی تمامی بخش‌های جامعه اعم از دولت، سپاه، بسیج، روحانیون، دانشگاهیان و نخبگان جامعه محقق نخواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: وظیفه دولت تسهیل در زمینهٔ اشتغال و اقتصاد مقاومتی است و در این راستا باید تمام تلاش خود را بکنیم تا اشتغال و درآمد مردم افزایش یابد.
فرماندار شهرستان اهر نیز حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکننده ها را از رویکردهای دولت تدبیر و امید در این شهرستان عنوان کرد و گفت: تشکیل پنج کارگروه تخصصی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، فعال کردن ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن هسته‌های کلیدی سند تدبیر و توسعه از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.
زاهد محمودی با اشاره به اینکه اشتغال و معیشت مردم در اولویت برنامه ‌های مدیریت ارشد شهرستان اهر قرار دارد، افزود: مهم‌ترین رویکرد و برنامه ما در این شهرستان تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال همراه با تأمین معیشت مردم است.
وی گفت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیازمند مدیریت جهادی هستیم و این بدان معناست که دستگاه‌ها ضوابط سخت گیرانه را کنار بگذارند.
محمودی در پایان بابیان اینکه دستگاه‌ها در حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان از هیچ تلاشی دریغ نکنند، گفت: اگر بخواهیم منویات مقام معظم رهبری را در شهرستان اهر عملی کنیم و با تأسی از آن مشکلات مردم نیز برطرف شود راهی نداریم جز اینکه از سرمایه‌گذاران به جهت ایجاد اشتغال و تولید حمایت کنیم.
بر اساس این گزارش در این جلسه مدیران ادارات عملکرد خود در ارتباط با تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ارائه کرده و چالش‌های موجود را مطرح کردند.
7225/3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.