رییس مجمع سلامت آذربایجان شرقی تاکید کرد: سلامت روانی مردم باید اندازه گیری شود؛ افسردگی و اختلالات روانی به صورت خشونت در رفتار و گفتار آشکار می‌شود و کسی که خود آرامش ندارد، نمی‌تواند به دیگران آرامش دهد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در اولین مجمع سلامت و شورای اداری آذربایجان شرقی با بیان این مطلب اظهار کرد: دستورات خداوند در قرآن کریم برای آرامش بشر و تامین سلامت روانی مردم آمده است. گفتار، قلم و قدم کسی که سلامت معنوی نداشته باشد نیز شیطانی می‌شود.
وی افزود: به منظور آگاهی از سلامت روانی افراد، امروزه هوش هیجانی یا EQ و میزان صبر و تحمل افراد را می‌سنجند و حتی مدیران موفق نیز دارای بیشترین هوش هیجانی هستند. خوردگی در روابط انسانی جبران ناپذیر است، از این رو بهتر است نواندیشی، خیرخواهی و بشردوستی را ترویج دهیم.
وی با اشاره به سهم ۲۵ درصدی وزارت بهداشت در تامین سلامت مردم بیان کرد: تغییر سبک زندگی، آپارتمان نشینی و صنعتی شدن، میزان تحرک مردم را پایین آورده است، از این رو باید روش‌های جدیدی را برای تامین سلامتی مردم تعریف کنیم و تنها متولی آن وزارت بهداشت نیست. حذف سبوس گندم و استفاده از مواد افزودنی، به ضرر سلامتی مردم است. بیش از نیمی از مردم بدون توجه به تاریخ انقضای مواد غذایی و محصولات مختلف را مصرف می‌کنند. حتی خودرو هم تاریخ انقضا دارد و توجه همه جانبه به این موارد و آگاهی بخشی راه را برای تامین سلامتی هموار می‌کند.

خدابخش در بخش دیگری از بیاناتش، تبریز را شهر خیران خواند و گفت: به همت خیران نمونه در این شهر، بیمارستان ۲۵۰ تختوابی برای بیماران مبتلا به سرطان و بیمارستان یک هزار تخت خوابی ساخته می‌شود. در بازار کفش تبریز، کفاشی داریم که  در هر عید سالی، چند صد جفت کفش به نیازمندان عیدی می‌دهد. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از مسیری که شهدا و امام(ره) برای ما ترسیم کردند، خارج نشویم. تمامی دستگاه‌هایی که به طور مستقیم و غیر مستقیم در سلامت و رفاه مردم نقش دارند، با هم‌افزایی در این راستا اقدام کنند.
وی در پایان متذکر شد: اگر در راستای تامین سلامت خودمان اقدام نکنیم، نمی‌توانیم برای سلامتی مردم کاری کنیم. مجمع سلامت برای ما بسیار ارزشمند است و آماده‌ایم تا در راستای راه‌اندازی کانون‌های سلامت محلات و شهرستان‌ها اقدام کنیم.
اولین مجمع سلامت و شورای اداری استان در تالار دانشکده داروسازی تبریز برگزار و در پایان از سند پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر رونمایی شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.