مرتضی آبدار روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این جابجایی به منظور ایجاد امکان نمایش آثار فاخر موزه ملی ایران در راستای اهداف رویداد تبریز 2018 و با دستور معاون محترم رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی در بازدید از موزه آذربایجان مبنی بر بازبینی محتوایی موزه و طبق توافق به عمل آمده با استاد احد حسینی انجام می شود.
وی اظهارکرد: این آثار جزو آثار نفیس هنر معاصر استان به شمار می روند اما برای ایجاد امکان نمایش آثار موزه ملی و ایجاد تطابق محتوایی، ناگزیر از این جابجایی بودیم و طبق توافق به عمل آمده با شهرداری، این آثار در مجموعه فرهنگی و تاریخی مقبره الشعرای تبریز به عنوان موزه هنرهای معاصر استاد احد حسینی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
آبدار ادامه داد: همکاری ارزنده استاد حسینی در تحقق این مهم شایسته تقدیر است و این اقدام به صورت تخصصی و توسط شخص ایشان صورت می گیرد تا با کمترین مشکلی مجسمه ها در محل جدید استقرار یابند.
وی تاکید کرد: تمام عزم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بر این امر است که پایتختی تبریز برای گردشگری کشورهای اسلامی فتح بابی باشد برای ارتقای کمی و کیفی موزه های استان و در این راستا و در یکسال گذشته اقدامات مختلفی در عرصه بهسازی فضاهای موزه ای و مباحث سخت افزاری و نرم افزاری صورت گرفته است.
آبدار افزود: اگر بناست تا کیفیت موزه های استان ارتقا یابد، باید در کنار اقدامات ساختاری، زمینه نمایش آثار فاخر ملی را فراهم آوریم، چون نمایش برخی آثار و نفایس ملی در موزه های استان می تواند توجه طیف خاصی از گردشگران فرهنگی را به موزه های تبریز و استان معطوف کند.
به گزارش ایرنا، جابجائی آثار هنری و مجسمه های موزه آذربایجان که اثر دست مجمسه ساز چیره دست تبریزی احد حسینی است، بازتاب های مختلف و منفی در رسانه ها و فضای مجازی داشت.
این آثار بی بدیل و زیبا با عنوان ' مجموعه زندگی بشر ' سال ها در طبقه زیرزمین موزه آذربایجان به عنوان دومین موزه مهم و بزرگ ایران پس از تهران و موزه ملی نگهداری می شد.
احد حسینی به سال 1323 در تبریز متولد شد و از دانش آموخته های دبیرستان ماندگار فردوسی این شهر است.
وی خالق مجسمه مونالیزا به سال 1374 است که آنرا بر اساس نقاشی هنرمند شهیر ایتالیا لئوناردو داوینچی ساخت.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.